سنت و چرائی جلوگیری از بنر و لوگوی احزاب

سی سال پیش در جلسه ای بزرگ با حضور اکثر نمایندگان جریانات سیاسی، طیف توده ای و اکثریتی مطرح کردند که در اعتراضات خیابانی باید فراحزبی کار کرد و بنر و پرچم حزبی سازمانی نبایست آورد و …

ما در همان جلسه مطرح کردیم که این خواست و برنامه جمهوری اسلامی هست و آگاهانه و یا غیر آگاهانه در خدمت رژیم خواهد بود. و به غیر از پرچم جمهوری اسلامی هر بنر و پرچم و لوگویی بایدآزادباشد. از سلطنت طلب تا مجاهد و کمونیست و چریک و .. و از آن تاریخ تا کنون این سنت در تورنتو تقریبا جا افتاده است. هر جریان سیاسی از چپ و راست به بنر و پرچم و یا لوگوی خود افتخار می کند و با خود حمل میکند. ولی طیف توده ای و اکثریتی به دلیل همکاری های پس از انقلاب با رژیم چون خودش بدنام هست و شهامت حمل و آوردن پرچم و بنر و یالوگوی خود را ندارد از آوردن بنر و لوگوی و پرچمی اگر دارد خودداری کرده! ولی جرئت اینکه از دیگران بخواهد بنر و پرچم و لوگوی خود را نیاورند را نداشته است. حالا دوباره در یک برنامه ای که یواشکی و پشت پرده هدایت آن رابر عهده گرفته، چون جریانات سیاسی باآنها همکاری نکرده و آنها را بایکوت کرده اند، از دیگران می خواهد که پرچم و بنر نیاورند. و داستان همه باهمی خمینی را می خواهد تکرار کند.

البته ما پرچمی نداریم بلکه لوگو و بنر حزب را هرکجا لازم دیدیم به عنوان هویت سیاسی خود با خود حمل کرده و از هیچ دولت و پلیس و پاسداری هم اجازه نخواهیم گرفت.

حزب سیاسی تنها ابزار دخالت در قدرت سیاسی می باشد و شعار “از آوردن هرگونه پرچم حزبی، گروهی، هرگونه لوگوی سازمانی و حزبی خودداری فرمائید” آگاهانه و یا عامدانه فقط در خدمت رژیم اسلامی خواهد بود . این جمهوری اسلامی هست که احزاب را ممنوع و قلع و قمع و قتل عام کرد و داشتن هر اطلاعیه و یا لوگو و یا آرم احزاب و سازمان ها مجازات، زندان و شکنجه و اعدام داشت.

این دوستان ظاهرا به جمهوری اسلامی اعتراض دارند . که البته قبل تر فقط به 67 که مربوط به قربانیان خودشان بود اکتفا می کردند و از آوردن بنر و پرچم و لوگوی احزاب هم جلوگیری میکردند ولی گام به گام در این مورد il مجبور به عقب نشینی شدند.

یک نکته نهایی جهت اطلاع دوستان

در دهه ی شصت و از جمله قتل عام 67 افرادی که قتل عام شدند بالای 95 درصد آن حزبی و سازمانی و از وابستگان احزاب و جریانات سیاسی بودند حالا این دوستان با گذشت 33 سال از آن واقعه ننگین، طرفداران احزاب را از آوردن هرگونه پرچم حزبی، گروهی، هرگونه لوگوی سازمانی و حزبی منع می کنند!!!!

گویا خبر ندارند در این کشورها آزادی هایی که وجود دارد را آنهابه مردم و یا احزاب سیاسی نداده اند که دوباره بتوانند از مردم و یا از احزاب سیاسی بگیرند!

از این مهمتر که در برنامه شان از نمایندگان احزاب به عنوان سخنران دعوت کرده اند!

اینرا هم بخوانید

آغاز اخراج وابستگان جمهوری اسلامی از کانادا- بابک یزدی

اخیراً دولت لیبرال سیاست‌های جدی‌تری علیه رژیم اسلامی ایران و مقامات و وابستگان آن از …