سنگری که قیام مردم عراق در بغداد را حفاظت میکند

هشتمین روز از اعتراضات ایندوره مردم عراق مجددا از سر گرفته شد. سنگر قیام بعنوان مکان خواب و استراحت نوبتی جوانان در روز جمعه اول نوامبر همچون دژی محکم در مقابل نیروهای سرکوب حکومت باز هم خودنمایی میکند. در حال حاضر تجمع در میدان تحریر زیر نظر این سنگر مرتفع در جریان است. بنا به گفته معترضین و تجمع کنندگان در میدان تحریر امروز جمعه اول نوامبر اعتراضاتشان بعنوان هشتمین روز از شروع ایندور از ابراز انزجار از کل حاکمیت را با قدرت ادامه خواهند داد.

این ساختمان پیشتر بنام ” مطعم ترکی” (رستوران ترکی) که به غلط اسم آنرا “کوه احد” نام نهاده اند، از یکطرف به میدان تحریر بغداد و از طرف دیگر به منطقه محافظت شده سبز مشرف است و تبدیل به سمبلی در تظاهرات اعتراضی شده که از اول اکتبر امسال شروع شد.
بر خلاف آنچه در تظاهراتهای پیش از ۲۵ اکتبر رخ داد و ساختمان این رستوران از سوی نیروهای امنیتی و مقامات برای نظارت بر سرکوب تظاهرات مورد استفاده قرار میگرفت، از جمعه گذشته تاکنون پر از جوانانی است که آنرا خط اول مقابله بمنظور دفاع از معترضان در میدان تحریر قلمداد میکنند.
منظره بغداد از بالای پشت بام این ساختمان مشرف بر میدان تحریر دربغداد به مدت بیش از ۱۰ سال این ساختمان خالی، سنگری برای مقامات و نیروهای امنیتی برای نظارت بر تظاهرات کنندگان و بکارگیری این مکان برای حمله و تیراندازی به مردم بوده است.
معترضین در بالای این ساختمان ۱۴ طبقه بلند شیفت بندی کرده و مستمرا درآنجا نگهبانی میدهند به اینصورت که برخی پست میدهند و تعدادی استراحت میکنند و رانندگان وانت های موتور سه چرخه کوچک ( توک توک ) برای انتقال زخمی ها و تامین نیازهای تدارکاتی آنها را تامین و پشتیبانی میکنند.
قیام کنندگان با تمام توان این سنگر را محافظت میکنند و اصرار دارند که این ساختمان را تا پایان اعتراضات ترک نکنند چون نگران این هستند که توسط تک تیراندازان برای هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان مورد استفاده قرار گیرد.
لازم به ذکر است که قاسم سلیمانی روز پنجشنبه در دیدار با مقامات حکومت بغداد پیام خامنه ای مبنی بر جلوگیری از استعفای عادل عبدالمهدی را به آنان رسانیده و خاطر نشان کرده که: “نباید نخست وزیر استعفا دهد وگرنه شیرازه کار از دست خواهد رفت”. سلیمانی گفته است: ” ما تجارب زیادی در سرکوب داریم میدانیم چه جور باید مردم را از خیابانها جمع کرد”.
نگرانی خامنه ای قابل درک است. او و دیگر گله های حزب الهی اش در راس حکومت اسلامی بخوبی شیر فهم شده اند که هر ذره پیروزی قیام کنندگان در عراق بمعنای لب پرتگاه قرار گرفتن جمهوری اسلامی خواهد بود. پیروزی و موفقیت خیزش مردم لبنان و قیام مردم عراق بشکلی گاز انبری جمهوری اسلامی را در منگنه قرار داده است و دارند پایان کارشان را نظاره میکنند
پاسخ مردم و جوانان معترض بغداد اما این است که این بار نه تنها حکومت عراق بلکه این ما مردم عراق خواهیم بود که بساط باندها و دارودسته های جمهوری اسلامی را برای همیشه از عراق جمع خواهیم کرد.

عبدل گلپریان

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …