ارومیه:محکومیت سه تن از معترضان دی‌ماه به زندان

هرانا:سه تن از بازداشت‌شدگاه اعتراضات دی‌ماه سال گذشته در تاریخ ۹ مهرماه ۹۷ توسط شعبه ۱ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی جمعا به ۲۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

طبق این حکم، متین خالدی ۲۵ ساله فرزند کمال‎الدین و امین زنده‌دل ۲۲ ساله از بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرائم امنیتی» به تحمل یک سال حبس تعزیری و ناصر حسنی ۵۴ ساله فرزند عبدالله از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق سر دادن شعار ساختارشکن» به تحمل دو ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

لازم به ذکر است دو هم‌پرونده‌ای دیگر این شهروندان به نام‌های صفر اردوخانی و منیره سلطان‌زاده نیز در دادگاه تجدید نظر از اتهامات مطروحه در دادگاه بدوی تبرئه شدند.

این ۵ تن پیشتر در جریان اعتراضات دیماه سال گذشته بازداشت شده و در اسفندماه ۹۶ توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه متین خالدی و امین زنده‌دل هر کدام به تحمل ۶ سال حبس تعزیری، ناصر حسنی و صفر اردوخانی” هر کدام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و منیره سلطانزاده به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

امین زنده دل که ۲۶ روز پس از بازداشت با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود، هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت یک ساله خود در این زندان است.

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …