تجمع فعالان حقوق زنان مقابل مجلس

هرانا:صبح روز سه شنبه 6 آذر جاری تعدای از فعالین مدنی و پزشکان با امضای نامه و در دست داشتن شعارنوشت‌هایی با حضور در مقابل ساختمان مجلس خواهان رسیدگی پزشکی به وضعیت فرهاد میثمی، کنشگر مدنی دربند شدند.

 

این فعالین مدنی و پزشکان در تجمع مقابل ساختمان مجلس شعارنوشت‌هایی مانند “جان دکتر فرهاد میثمی در خطر است”، “۱۱۸ روز اعتصاب غذا” و “دکتر فرهاد میثمی را به بیمارستان مجهز منتقل کنید” در دست داشتند.

در این تجمع دو نامه که امضا کنندگان آن خواهان انتقال هرچه سریع تر فرهاد میثمی به بیمارستان شده بودند توسط نمایندگانی از تجمع کنندگان به داخل ساختمان مجلس برده شد.

لازم به ذکر است، فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در بند ۸ زندان اوین از تاریخ ۱۰ مردادماه در اعتراض به بازداشت خود و سلب امکان معرفی وکیل اختیاری دست به اعتصاب غذا زده بود روز چهارشنبه ۴ مهرماه با خشونت و برخلاف میلش به بهداری زندان منتقل شد که به موجب قرنطینه و قطع ارتباط وی با خارج از زندان شد. از وضعیت جسمی او و کیفیت اعتراض او اطلاع دقیقی در دست نیست.

پیش از این نیز دو تن از معلمان محبوس در زندان اوین و بیش از ۱۴۰۰ تن از پزشکان، کتاب‌فروشان، فعالان حوزه نشر و تحصیل‌کردگان دانشگاهی در کشور با نگارش نامه‌هایی سرشگاده نسبت به وضعیت این فعال مدنی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری وی شده‌اند.

همچنین رضا خندان، همسر نسرین ستوده و فعال مدنی محبوس در زندان اوین نیز روز یکشنبه ۲۲ مهرماه با نگارش نامه‌ای سرگشاده نسبت به انتقال اجباری این زندانی به بهداری زندان اعتراض کرده و این کار را رفتاری “غیرحرفه‌ای” و “غیرانسانی” خوانده است.

 

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …