سومین حمله آمریکا به مواضع نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه

آمریکا اعلام کرد که بار دیگر مواضع شبه‌نظامیان مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی در سوریه را بمباران کرده است. به این ترتیب، این سومین بار در کمتر از سه هفته اخیر است که نیروهای آمریکایی به چنین مواضعی حمله کرده‌اند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد، ارتش این کشور دو تأسیسات واقع در شرق سوریه را که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مورد حمایت ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، هدف قرار داده‌اند.به گفته او، این تأسیسات به عنوان مراکز آموزش‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد، این حمله‌ها که یکشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) انجام شده‌اند، در واکنش به حملات علیه نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه و عراق صورت گرفته است. 

پس از حمله گروه تروریستی حماس به اسرائیل و آغاز درگیری نظامی اسرائیل با شبه‌نظامیان تروریست، شمار حملات شبه‌نظامیان مورد پشتیبانی جمهوری اسلامی به نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه افزایش یافته است و بر اثر این حملات، تا کنون ده‌ها سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند.

با احتساب عملیات روز یکشنبه نیروهای آمریکایی، این سومین بار در کمتر از سه هفته اخیر است که ارتش آمریکا به چنین مواضعی حمله کرده‌اند.

وزارت دفاع ایالات متحده چهارشنبه گذشته (۸ نوامبر) نیز از حمله به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران در سوریه خبر داده بود.

پنتاگون در این راسته اعلام کرده بود، در این حملە دو جنگنده اف ۱۵ یک انبار تسلیحات مرتبط با نیروهای سپاه پاسداران در شرق دیرالزور را هدف قرار دادەاند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در پی حمله متقابل آمریکا تصریح کرده بود: «برای رئیس جمهوری هیچ اولویتی بالاتر از امنیت نیروهای آمریکایی وجود ندارد و او دستور داده تا روشن شود که ایالات متحده از خود، منافع و نیروهایش دفاع خواهد کرد.»

نزدیک به ٩٠٠ سرباز آمریکایی در چند پایگاه در شرق سوریه حضور دارند. ماموریت این نیروها همکاری مشترک با نیروهای سوریه دمکراتیک (اس‌دی‌اف) در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش و تامین امنیت میدان‌های نفتی و گازی در شرق سوریه است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر در واکنش به حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های آمریکا در سوریه گفتە بود کە “ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست، اما آماده است برای محافظت از مردم خود قاطعانه عمل کند”.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

پارلمان کانادا طرح قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با اتفاق آرا طرح قرار دادن سپاه پاسداران …