سومین روز اعتصاب بزرگ کارگران مس سونگون ورزقان

اطلاعیه شماره ٣:سومین روز اعتصاب بزرگ کارگران مس سونگون. بازداشت دو نفر دیگر از کارگران

روز پنجشنبه ۱۶ تیر کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان در سومین روز از اعتصابشان در محوطه معدن تجمع کردند. شب گذشته نیزحدود۱۲۰۰ نفر از کارگران شب را در داخل چادر یا ماشین‌های خودشان یا بر روی آسفالت‌ محوطه گذراندند.

امروز ٢ نفردیگر از کارگران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بدین ترتیب تعداد کارگران بازداشتی به ٧ نفر رسیده است. اسامی بازداشت شدگان عبارتند از: ولی‌الله محمودی، ارشد کاظمپور، جعفر عباسپور، مهرداد منفرد و خدایی. کارگران می گویند همکاران بازداشتی شان به زندان اهر منتقل شده‌اند. در همین حال حکومت تعدادی از نیروهای یگان ویژه را برای سرکوب اعتصاب کارگران به منطقه گسیل کرده است.

لازم به توضیخ است که از روز سه شنبه ١٤ تیر ٣٠٠٠ کارگر شرکت‌های پیمانکاری شاغل در مجتمع مس سونگون دست به اعتصاب زده اند. آنها چند ماه است که با خواستهایی چون اجرای کامل طرح طبقه بندی که مبلغی ناچیز به حقوقهایشان اضافه میکند و همسان سازی حقوق کارگران پیمانی و رسمی، و همچنین در اعتراض به قراردادهای برده وار پیمانی در حال اعتصاب و اعتراض بوده اند و هر بار به آنها وعده ای داده شده ولى به آن عمل نشده است. اکنون خواست آزادی فوری و بدون قید و شرط کارگران دستگیر شده و خروج نیروهای یگان ویژه از محوطه معدن هم به خواست های کارگران اضافه شده است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری حمله به کارگران اعتصابی و دستگیری پنج نفر از آنها را شدیدا محکوم كرده از خواستهاى بحق کارگران حمایت میکند. ما تاکید میکنیم که تنها با ادامه اعتراض و اعتصاب است که کارگران می توانند خواستهایشان رابه کارفرمایان تحمیل بکنند. لازم است كه كارگران مجمع عمومی خود را برگزار کنند و متحدانه در مورد نحوه پیشبرداعتصاب تصمیم گیری کنند. ما از کارگران سایر مراکز، از دانشجویان، از تشکل های کارگری و از همه مردم معترض میخواهیم به هر شکل که میتوانند از کارگران اعتصابی سنگون و خواست های بحق آنها حمایت کنند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

١٦تیر ١٤٠١

اینرا هم بخوانید

سفیران حقوق بشر ۱۱ کشور اروپایی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی را محکوم کردند

سفیران حقوق بشر ۱۱ کشور اروپایی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی٬ خواننده معترض و …