سپیده قلیان دست به اعتصاب غذا زده است

سپیده قلیان از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸، دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع از وضعیت خانم قلیان در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “اعتصاب غذای سپیده قلیان در اعتراض به رفتار نامناسب مسئولین زندان قرچک ورامین با او و سایر زندانیان و افزایش فشارهای امنیتی بر خانواده وی صورت گرفته و خواسته او حضور هیئتی از قوه قضاییه در زندان قرچک ورامین و رسیدگی به وضعیت بسیار نامناسب زندانیان و رفتار بد مسئولین زندان با زندانیان بوده است. خانواده خانم قلیان نیز در زمان ملاقات با وی هر بار تحت فشارهای امنیتی همراه با توهین توسط مسئولین زندان قرار می‌گیرند”.

گفته می شود روز یکشنبه در خلال یک درگیری که در جریان انتقال یکی از زندانیان به سلول انفرادی زندان قرچک ورامین رخ داده بود، سپیده قلیان به همراه وی و یک زندانی دیگر ساعاتی به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شده و مجددا به بند بازگشته بود.

به گفته این منبع مطلع، “همچنین به دلیل اعتراض سپیده قلیان نسبت به عدم رعایت بهداشت در آشپزخانه زندان و وجود حشرات در مواد غذایی نیز با برخورد مسئولین زندان و مخالفت همراه با پرخاش آنان با حضور وی در آشپزخانه مواجه شده است. وی در پی این درگیری ها به دفتر رئیس زندان منتقل شده و توسط دو تن از مسئولین مورد برخورد قرار گرفته و ضمن تهدید به گشایش پرونده جدید به شعارنویسی بر روی دیوارهای زندان متهم شده است”.

خانم قلیان همچنین روز گذشته از بازداشت خواهر خود سمانه قلیان در شهر اهواز توسط مامورین اداره اطلاعات این شهر خبردار شده است. سمانه قلیان نهایتا حدود ساعت ۳ بامداد روز جاری پس از ساعت‌ها بازجویی توام با فشار آزاد شده است.از هرانا

اینرا هم بخوانید

موج دستگیری در کردستان هم‌زمان با سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و دیگر زندانیان

هم‌زمان با چهاردهمین سالگرد اعدام فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم‌هولی و مهدی اسلامیان، …