صدها مهاجر برای رسیدن به منطقه سئوتای اسپانیا به حصار مرزی هجوم بردند

صدها مهاجر سعی کرده اند با عبور از حصارهای بلند امنیتی در مرز بین مراکش و منطقه سئوتای اسپانیا خودرا به اروپا برسانند.

منطقه خودمختار سئوتا در شمال آفریقا، هم مرز با مراکش و تحت حاکمیت اسپانیا است.

پلیس می گوید دوربین های امنیتی نشان داده‌اند که بیش از پانصد پناهجو، که برخی از آن ها چماق و داس در دست داشتند سعی می‌کردند از یکی از دروازه‌های در دست تعمیر عبور کنند.

بیش از نیمی از این افراد موفق به عبور شدند اما بقیه را پلیس مراکش بازگردانده است.

گارد ملی اسپانیا گفته است سه افسر پلیس نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند. اداره خدمات اضطراری محلی در توییتر گفته است صلیب سرخ به حدود ۴۰۰ مهاجر در مرکز خود در سئوتا رسیدگی می‌کند و پنج آمبولانس برای کمک به آن‌ها اعزام کرده است .صلیب سرخ گفته است ۱۲ پناهجو آسیب دیده اند.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که در ساعات اولیه صبح، ده‌ها تن از مهاجران که موفق به عبور از حصار شدند، در خیابان‌ها شادمانی می‌کردند و برخی از آن‌ها فریاد می‌زدند “آزادی”.

در همان حال حدود سیصد تن از مهاجران در خارج از پناهگاه پرجمعیت سئوتا تجمع کرده بودند. در تصاویر تلویزیونی مردی با آثار بریدگی در دستانش دیده می شود چون سعی کرده از سیم خاردار عبور کند.

مهاجران غیرقانونی که در مراکش به سر می‌برند دائم تلاش می‌کنند از این حصار که طول آن تا دریای مدیترانه می‌رسد، عبور کنند اما بندرت در این کار موفق می‌شوند.

مهاجران اغلب با بالا رفتن از حصار مرزی، با شنا یا با مخفی شدن در وسایل نقلیه وارد خاک سئوتا می‌شوند اما اکثر آن‌ها شناسایی شده و به مراکش بازگردانده می‌شوند.

آخرین تلاش جمعی برای عبور از حصار مرزی در روز سال نو اتفاق افتاد که از حدود هزار و صد مهاجر تنها دو تن توانستند از این حصار عبور کنند و هر دو در وضعی بودند که باید در بیمارستان بستری می‌شدند.

مقامات می‌گویند در خشونت‌هایی که برای عبور غیرقانونی از این مرز رخ داده یک مامور گارد ملی اسپانیا یک چشمش را از دست داده است.

سئوتا و ملیله (شهری دیگر متعلق به اسپانیا) در شمال آفریقا، تنها مرزهای زمینی اتحادیه اروپا با آفریقا هستند. به همین دلیل، مهاجران آنهارا نقاطی مناسب برای رسیدن به اروپا می‌دانند.در سال گذشته میلادی صدها هزار مهاجر تلاش کردند با عبور از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند که شماری از آنها در این راه جان باختند.بی بی سی

 

اینرا هم بخوانید

نامه۶۰۰ فعال سیاسی و خانواده دادخواه: برای رئيسی در سازمان ملل “بزرگداشت” نگیرید

جمعی از خانواده‌های دادخواه و فعالان سیاسی و حقوق بشری از سازمان ملل خواستند برای …