تجمع صدها نفر از صاحبان مغازه‌های بازار کوهک

ایلنا:صدها نفر از صاحبان مغازه‌های بازار کوهک در اعتراض به دستور تعطیلی این بازار از سوی نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان، مقابل این بنیاد تجمع کردند.

نماینده تجمع‌کنندگان بازار کوهک در توضیح دلایل این تجمع گفت: بازار کوهک در زمینی به مساحت 9 هکتار در کنار پادگان نیروی دریایی در منطقه رسالت واقع شده که مدت 10 سال است فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 10 سال قبل کسبه سنگ و سرامیک از منطقه بابایی در نتیجه فشار شهرداری به کوهک منتقل شدند، گفت: این زمین متعلق به نیروی دریایی ارتش است و نیروی دریایی با کسبه این بازار که حدود 2 هزار نفر هستند، قرارداد بسته است.

نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اینکه نداجا هنگام عقد قرارداد به کسبه قول داده بود که هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای کار در این بازار وجود ندارد، گفت: به همین دلیل در این زمین که بایر بود، هزینه ساخت و ساز کردیم و بیش از 50 میلیارد تومان صرف ساخت سوله و امکانات از قبیل آسفالت و خدمات شهری کردیم.

وی با اعلام اینکه سالانه 18 میلیارد تومان به نیروی دریایی ارتش اجاره ملک می‌دهیم، گفت: در تمام 10 سال گذشته به موقع اجاره ملک را به نداجا داده‌ایم تا آنکه یکباره نداجا به ما هشدار داد باید ملک را تخلیه کنیم و همه روزه پیامک‌هایی مبنی بر تخلیه به ما می‌دهند.

نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اینکه سه انبار بزرگ سمند، انبار 55 و انبار شرق تهران و چند انبار دیگر در مجموعه بازار کوهک قرار دارد، گفت: این منطقه شناخته شده و نیازهای شرق تهران را به سنگ، کاشی و سرامیک تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان، نداجا را تحت فشار قرار داده که باید زمین را بدون مستاجر و ساختمان به بنیاد تحویل بدهد، گفت: اکنون نداجا به ما هشدار داده که زودتر محل کسب خودمان را ترک کنیم تا ساختمانها و سوله‌هایی که با مشکل فراوان ساخته‌ایم، تخریب کنند.

نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک از مذاکراتی که نمایندگان و هیات امنای مجتمع کوهک با مسوولان ارشد ارتش داشته‌اند خبر داد و گفت: مسوولان ارتش به ما اعلام کردند که تحت فشار بنیاد قرار دارند و تعطیلی این مرکز و بیکاری هزاران نفر بنا بر خواست بنیاد است.

وی با اعلام اینکه به مسوولان اعلام کرده‌ایم با هر شرایطی حاضر هستیم مغازه‌های خود را بگیریم، گفت:‌ اگر بخواهند بفروشند می‌خریم اگر می‌خواهند اجاره بدهند، اجاره می‌کنیم اما نمی‌دانیم بنیاد مستضعفان چه اصراری بر تعطیلی این بازار و بیکار کردن هزاران نفر دارد.

نماینده تجمع کنندگان بازار کوهک با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه مبنی بر جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی گفت: تجمع بعدی را مقابل قوه قضاییه برگزار می‌کنیم تا آیت الله لاریجانی مانع تضییع حق ما شود و به نمایندگی از هزاران شاغلی که در آستانه بیکار شدن هستند، با بنیاد مستضعفان مذاکره کنند.

لازم به ذکر است که پیگیری‌های ایلنا برای گفت‌وگو با مسئولان نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان ادامه دارد.

اینرا هم بخوانید

محدودیت های جدید دانشگاه خواجه نصیر برای دانشجویان به بهانه فعالیت در شبکه‌های مجازی

ایسنا:طبق اعلام دانشگاه صنعتی خواجه نصیر،  با استناد به تبصره ۲ ماده ۳۲ تشکیل گروه‌های …