صدور کیفرخواست برای صدها نفر از دستگیرشدگان اعتراضات دیماه! مبارزه برای آزادی همه دستگیرشدگان و زندانیان سیاسی را گسترش بدهیم!

صدور کیفرخواست برای نزدیک به 300 نفر از دستگیر شدگان اعتراضات دیماه. از سرنوشت بیش از 4 هزار نفر از دستگیر شدگان خبری در دست نیست.مبارزه برای آزادی همه دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی با قدرت ادامه دارد.

این هفته جعفری دولت‌آبادی دادستان حکومت در تهران از صدور 195 فقره کیفرخواست برای دستگیرشدگان دی ماه و معترضان خیابان پاسداران خبر داد. این جناب گفته: از این تعداد احکام  175 فقره کیفرخواست علیه دستگیر شدگان اعتراضات دیماه  می باشد که  تا کنون 21 فقره دادنامه صادر شده که 16 فقره از دادنامه‌ها متضمن محکومیت به حبس است. در 3 فقره دادنامه جزای نقدی تعیین شده و 2 فقره دادنامه مبتنی بر برائت اس

در اوایل بهمن ما نیز دادستان تهران خبر ازصدور 100 مورد کیفرخواست با “درصد بالای جرایم” برای دستگیر شدگان اعتراضات دیماه داده بود. بدین ترتیب به اعتراف دادستان تهران تا کنون نزدیک به 300 حکم برای دستگیرشدگان اعتراضات صادر شده است. لازم به توضیح است که مقامات مختلف رژیم از دستگیری بیش از 4 هزار نفر در جریان اعتراضات دیماه خبرداده بودند. از سرنوشت هزاران نفری که دستگیر شده اند ،خبری در دست نیست.همزمان با صدور این احکام موضوع اذیت و آزار و شکنجه های وحشیانه و “خودکشی دادن” دستگیرشدگان توسط حکومت در زندانها ادامه دارد و تاکنون نزدیک به 10 نفر به اعتراف باندهای مختلف حکومتی در زندانها “خود کشی” کرده اند.

دادستان تهران؛ قوه قضائیه و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم در تلاش هستند که احکام دستگیر شدگان اعتراضات دیماه را اجرایی بکنند. اینکه تاکنون حکومت موفق نشده و نتوانسته براحتی دستگیرشدگان را محاکمه  و حکمشان را صادر نماید، از یک طرف نتیجه وجود فضا و جو اعتراضی موجود در جامعه علیه حکومت و از از طرف دیگر مباررات بازماندگان و خانواده های دستگیر شدگان، تجمعات اعتراضی مختلف در مقابل زندانهای حکومت می باشد که فشار سنگینی به حکومت وارد کرده و حکومت را وادار کرده است با “احتیاط” فعلا به این موضوع برخورد نماید.

تقلاها و تلاش های حکومت برای صدور احکام محکومیت برای دستگیرشدگان تا همینجا در اثر دو فاکتور اشاره شده، خنثی شده است. اما این به این معنا نیست که حکومت در صدد راه اندازی محاکمات دستگیرشدگان نیست.فضا و جو اعتراضی علیه حکومت در جامعه بالاست. حکومت از بازگشت دوباره اعتراضات ضد رژیم نگران بوده و ترس و وحشت دارد. بالای حکومت بشدت در هم ریخته و سردرگم می باشد. سران حکومت و باندهایش  مدتهاست که اعتراف کرده اند، خطر سرنگونی نظام وجود دارد، که مردم حکومت را قبول ندارند، که اعتراضات در جامعه بالاست. همین اوضاع هم حکومت آدمکشان اسلامی را مجبور کرده فعلا در برخورد به  موضوع دستگیر شدگان “محتاط” شده  و بی گدار به آب نزند.

مبارزه برای آزادی دستگیرشدگان و همه زندانیان سیاسی یک مبارزه جاری و بخشا اجتماعی در ایران بر علیه حکومت می باشد. در این مبارزه مردم و حکومت در برابر هم صف آرایی کرده اند. مردم جسورتر و پر مدعاتر، حکومت در موقیعت ضعیف و شکننده قرار دارد. در یک چنین وضعیتی گسترش مبارزات سراسری مردم برای آزادی دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی، یک محور مهم مبارزه مردم بر علیه حکومت می باشد. باید این مبارزه را هر چه گسترده تر، سراسری تر و سازمانیافته به پیش برد. همه دستگیر شدگان اعتراضات دیماه و همه زندانیان سیاسی باید فورا آزاد گردند.

محمد شکوهی

25 اسفند 1396، 16 مارس 2018

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …