عفو بین‌الملل: اسرائیل «تقریباً با مصونیت کامل» فلسطینیان را در کرانه باختری می‌کُشد

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد در حالی که توجه جهانی بر رویدادهای جنگ غزه متمرکز شده، نیروهای اسرائیلی «تقریباً با مصونیت کامل» در کرانه باختری فلسطینیان را می‌کُشند. این سازمان همچنین از دیوان بین‌المللی کیفری لاهه خواست تحقیقات در باره اتهام جنایت جنگی اسرائیل را از سربگیرد.

سازمان عفوبین‌الملل در بیانیه تازه خود نوشته که نیروهای اسرائیلی از گلوله‌های واقعی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان در این منطقه استفاده کرده‌اند، به کسانی که درصدد کمک به مجروحان بوده حمله کرده و دستگیری افراد را با انجام حملاتی مرگبار انجام داده‌اند.اریکا گوارا روزاس، مدیر تحقیقات و سیاست جهانی عفو بین‌الملل، از کریم خان، دادستان دیوان لاهه خواست تحقیق به ظن ارتکاب احتمالی «جنایت جنگی» را بررسی کند.

این سازمان «قتل‌های غیرقانونی» را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی حقوق بشر» در چارچوب رویکرد «نهادینه‌شده ظلم و سلطه» و نمایشی از «بی‌اعتنایی وحشتناک» نسبت به جان فلسطینیان کرانه باختری نامیده است.این سازمان به تحقیقات خود در مورد چهار رویداد که آن را نمونه‌ای از تشدید تنش‌های اخیر در کرانه باختری نامیده، با استناد به فیلم‌ها و تصاویر و گفت‌وگو با شاهدان اشاره کرد.به هدف قرار دادن آمبولانس‌ها و جلوگیری نظامیان اسرائیل از رسیدن امداد پزشکی به مجروحین در تجمع‌های اعتراضی فلسطینیان نیز اشاره کرده است.

برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

تجارت نیوز: گزارش پلمب۷۰ درصد از طلافروشی‌های مشهد در پی اعتصاب طلافروشان

تجارت نیوز:پلمب ۷۰ درصد از طلافروشی‌های مشهد، در پی اعتصاب طلافروشان / اتحادیه طلای مشهد، …