غلامرضا منصوری باید در اروپا محاکمه شود!

جمعه ١٢ ژوئن غلامرضا منصوری در شهر بخارست در رومانی توسط اینترپل، دستگیر شد. این خبر امروز از طرف رسانه های متعدد وابسته به حکومت اسلامی تائید شد و حتی سخنگوی قوه قضائیه حکومت اسلامی غلامحسین اسماعیلی گفت منصوری در رومانی توسط پلیس اینترپل دستگیر شده و در چند روز آینده ترتیب انتقال او را خواهیم داد، او اضافه کرد بدلیل پاندمی کرونا و نبود پرواز ممکنست استرداد او به طول انجامد.
همه میدانند که گزارشگران بی مرز از غلامرضا منصوری به اتهام جنایت علیه بشریت شکایت کرده اند و دادستان مسئول این نوع شکایات این موضوع را تائید کرده است. در رابطه با موضوع دستگیری او در بخارست، رضا معینی مسئول بخش ایران و افغانستان گزارشگران بی مرز اعلام کرد ما خواهان بازداشت بین المللی منصوری در چهارچوب قوانین بین المللی هستیم. بنابراین اگر در آلمان برای اتهاماتی که مصداق جنایت علیه بشریت است حکم بازداشتی صادر شود، این حکم در سراسر اروپا قابل اجرا است.
گزارشگران بی مرز اعلام میکنند که با برخی از کشورهای اروپایی تماس گرفته و آنها را نسبت به این شکایت مطلع کرده اند و اضافه میکنند که در بخش دیگر هم آمادگی داریم که این شکایت را انجام دهیم.
پس کمپین ما برای محاکمه منصوری ادامه دارد. واقعیت اینست که جمهوری اسلامی ایران اکنون به دست و پا افتاده و میخواهد یک قاضی و جنایتکار حرفه ای رده چندم را از محاکمه در یک دادگاه اروپایی نجات دهد.
باید توجه داشت که گزارشگران بی مرز با استناد به دستگیری و محاکمه و مجازات ٢٠ خبرنگار به این قاضی اتهام جنایت علیه بشریت زده اند و این بسیار مهم است چرا که جمهوری اسلامی ایران چنان زده و کشته و تا حدودی این جنایات را عادی کرده که دستگیری و شکنجه خبرنگاران در بین انبوهی از اخبار کشتار و اعدام و سرنگونی عامدانه هواپیما و … میتوان گفت، گم میشود.
اکنون سران حکومت اسلامی از خامنه ای تا قضات درجه چند در این سیستم که کشته اند و مسابقه مهارت و سنگدلی در اعمال جنایت علیه مردم را داشته و به دوندگی ها برای اجرای حکم اعدام صدها نفر افتخار میکنند، باید بدانند که دیر نیست روزی که در دادگاههای بین المللی محاکمه شوند و باید کاری بکنیم این قاضی جنایتکار در اروپا محاکمه شود و حکومت اسلامی او را از مهلکه به در نبرد.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …