فاطمه عسگری: روحانی و جمهوری اسلامی کرونای جامعه انسانی!

روحانی نسخه مرگ صدها حتی هزارها انسان را با وقاحت تمام امضا میکند مبنی براینکه قبل از مهار کامل ویروس کرونا مردم به سرکارهایشان برگردند. به این هم بسنده نکرده از عدم پرداخت هزینه زندگی و معیشت جامعه در جهت قرنطینه سخن می گوید.
جای تعجب نیست با مرور در سوابق جنایات ایشان و حکومت تحت حمایتش مشخص است که به جای اعلام قرنطینه، تامین تجهیزات پزشکی و پرداخت هزینه زندگی مردم در طول قرنطینه، ورود به دیگر شهرها را هم آزاد اعلام میکند تا باعث اوج گرفتن و رسیدن به نقطه پیک ویروس شود. از طرفی دیگر منابع مالی حکومت دزد محور اسلامی با بسته شدن مراکز اشاعه خرافات (مراکز مذهبی) دوباره راه اندازی بشود.
از سوی دیگراز آنجائی‌که جمهوری اسلامی عدم حضور مردم در سر کار را ضربه به کسورات جیبشان میبیند، واقف از اینکه آخر راه است و به هیچ وجه زورگوییشان راه بجایی نمی برد مردم را به تله مرگ می فرستد. بجای قبول کردن دکترهای بدون مرز، در بعضی بیمارستانها دراین شرایط بحرانی تعدیل نیرو هم می کند چرا که از جیب مردم تغذیه میکند.

حکومت کرونایی همانطور که در اعلام خطر ویروس بخاطر منافع مالی شان عامدانه کوتاهی کرده و باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم شد امروز هم با بیشرمی بجای سازماندهی و اقدامات لازم در جهت ریشه کنی ویروس، مردم را به کام مرگ میبرد تا بدون هزینه کردن در جهت پیشگیری، از درمان و خدمات درمانی نیز درآمدزایی کند.

سایر کشورهای سرمایه داری نیز از این قاعده مستثنی نیستند وبرای مقاصد تجاری خود در ابتدای امر از شیوع ویروس کرونا خودداری نکردند و حال در تداوی و درآمدزایی از خدمات درمانی هستند، هرچند که در بعضی از کشورهای نئولیبرالیستی اروپایی این اوضاع قدری فرق میکند.

درچنین وقایع ای نظام سرمایه داری جهانی زیاد هم متفاوت نبوده هم سو و هم‌جهت هستند و جان انسان برایشان اهمیتی ندارد.
دوران بعد از کرونا همانند ۲۰۰۸ که بحرانی به دوش سرمایه داری وارد شد و مشکلات طبقه کارگر را افزود این بار به وحشی‌ترین شکل بواسطه تورم، بیکاری و کم شدن حق بیمه اجتماعی، درمانی و درمان رایگان طبقه کارگر و ۹۹ درصدی های جامعه جهانی و طبیعتاً ایران را نیز هدف قرار خواهد داد.

جمهوری اسلامی بجای صرف هزینه در راه اقدامات لازم در مقابله با کرونا و سازماندهی گروههای پزشکی، هزینه‌های گزافی را خرج نیروهای تروریستی از جمله؛ بسیج، سپاه، حشدالشعبی و فاطمیون میکند. اقدامات و سخنان بسیج که از کمک به مردم آمریکا و آمریکا ستیزی بحث میکند با حضور در جامعه به ظاهر برای کمک در پاکسازی شهرها از ویروس کرونا باخیمه شب بازی نظام اسلامی بدون هرگونه امکانات کافی جامعه را بیشتر آلوده میکند.
از این طرف با توجه به شرایط کنونی در زندانها که یکی از بزرگترین مراکز ابتلاء به کرونا محسوب میشوند تعداد زیادی از زندانیان سیاسی به مرخصی اعزام نمی‌شوند.

نمایش قدرت تروریستی نظام بواسطه نیروهای مرتجع مانند؛ سپاه و حشدالشعبی هیچ ترسی در دل آزادیخواهان ایجاد نمیکند، مردم در دی ماه و آبان ماه ۹۸ جواب حکومت جلاد و قاتل را (جمهوری اسلامی نابود باید گردد) دادند.

در این راستا باید حقوق کارگران، کارمندان، سربازان و تمام اقشار جامعه را همزمان با قرنطینه سراسری تامین کند. از سوی دیگر جمهوری اسلامی باید با استفاده بهینه از امکانات و ثروت کلانی که از آن مردم است جامعه رااز ویروس کروناپاک کند.

فاطمه عسگری

۲۲ فروردین ۱۳۹۹
۱۰ آوریل ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …