فراخوان تشکلها و فعالین اجتماعی و دادخواهان به سه روز اعتراض علیه اعدامها از روز ۳۱ اردیبهشت تا دوم خرداد

جامعه ایران در خشم و اعتراض میجوشد. اعدام سه تن از معترضین، مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در زندان دستگرد و اعدامهای دیگر و تهدید به اعدام شمار بیشتری از جوانان زندانی  بر خشم و نفرت مردم بسیار دامن زده و اعتراضات در خیابان و در دانشگاهها و در میان بخش های مختلف جامعه را شدت داده و خیزش و قیامی مردمی علیه اعدام این قتل عمد دولتی، شکل گرفته است. امروز نیز شماری از خانواده ای دادخواه، هشت تشکل از کارگران و بازنشستگان و مدافعین حقوق کودک و حقوق زنان طی بیانیه ای تحت عنوان “دیگر نمیگذاریم جوانانمان را بکشید! ” بیانیه ای منتشر کرده و علیه این جنایات کیفرخواست داده و همه مردم را به سه روز اعتراض سراسری برای امروز ۳۱ اردیبهشت و فردا و پس فردا یکم و دوم خرداد ماه فراخوانده اند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:” ما این اعدامها ذره ای در عزم ما معلمان ؛ کارگران ؛ بازنشستگان ، زنان و دانشجویان ؛دانش آموزان وخانواده های دادخواه و همه مردم  برای پایان دادن به اینهمه ظلم  و ستم و نابرابری و آپارتاید جنسیتی علیه ماشین سرکوب و شکنجه و ارعاب و اعدام تاثیر نخواهد داشت. ما همانطور که اعلام کردیم نه تنها با ماشین اعدام حکومت خاموش نمی‌شویم ؛ بلکه خروش و طغیانی دیگر را رقم خواهیم زد. ما را از مرگ و اعدام نترسانید. ما برای حمایت از جوانانمان هیچگاه چنین استوار و پابرجای نبوده‌ایم . ما پیام عزیزانمان از زندان را که طلب کمک می کردند و گفتند :#نگذارید_ما_را_بکشند را آویزه گوشمان کرده ایم و هیچ گاه فراموش نمی کنیم و به حاکمیت با صدای بلند اعلام میکنیم :که دیگر نمیگذاریم جوانان ما را بکشید”.

این فریاد اعتراض همه مردم علیه  اعدامها و برای تداوم انقلاب است.  بدنبال اعدام این سه جوان در زندان  دستگرد و اعدامهای اخیر و خبر قرار داشتن شمار دیگری از جوانان در لیست اعدامها، اعتراضات گسترده ای به راه افتاده است.  بلافاصله در همان صبح روز اعدام این سه جوان  شعاردهی های اعتراضی در محلاتی از تهران و شهرهای دیگر به راه افتاد. در همان روز مردم بسیاری در شهر زاهدان به خیابان آمدند و شعار مرگ بر حکومت آدمکش را سر دادند. شبانه نیز در پاسخ به فراخوانهایی برای راهپیمایی و راهبندان اعتراضی در خیابانها و شعاردهی شبانه در محلات بسیاری از تهران و دیگر شهرها چون اصفهان، کرج، مشهد، دهگلان  مردم به خیابان آمدند و فریاد اعتراضشان را بلند کردند و شعارهای اعتراضی مردم بر فضای شهرها طنین انداخت و   شعارهای اعتراضی علیه اعدامها بر در و دیوار و همه جا نقش بست. در ادامه در روز گذشته  دردانشگاههای متعددی همچون بهشتی، تهران، الزهرا، زنجان، و تربیت مدرس دانشجویان دست به اعتراض و تجمع زدند. در دانشگاه تربیت مدرس تحصن و اعتراض دانشجویان  با بلند کردن پلاکاردهایی در مقابله و اعتراض به اعدام‌ها همراه بود. در دانشگاه بهشتی دانشجویان شعار میدادند: “قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان”. روز گذشته همچنین در دهها شهر در سطح جهان علیه اعدام ها تجمع و اعتراض برپا شد.  همچنین اعتراضات علیه اعدامها در محلاتی از  تهران،  گرگان، اصفهان، مشهد، کرج، بندرعباس و مهاباد جریان داشت. در این اعتراضات مردم شعار میدادند: “مرگ بر حکومت اعدامی”، “مرگ بر حکومت آدمکش”، “کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم”، “فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی”، ” مرگ بر خامنه ای ، لعنت بر خمینی”.  

گفتنی است که حکومت اسلامی امروز اعضای خانواده سه جوان اعدامی در زندان دستگرد را که  در سحرگاه جمعه به قتل رسیدند را  بازداشت کرد. محمد هاشمی (پسر خاله مجید) و  دو برادر و خواهر مجید کاظمی ا زجمله این بازداشت شدگان هستند.  جمهوری اسلامی بشدت وحشت کرده است. و جامعه یکپارچه خشم و اعتراض است.  

جانیان اسلامی قبل از مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، چهار معترض دیگر یعنی محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمدمهدی کرمی، و محمد حسینی را هم اعدام کرده بودند. و اکنون تعدادی دیگری ا زجوانان معترض در لیست اعدامها قرار دارند. مردم در سراسر کشور و در اقصا نقاط جهان مصممند با گسترش اعتراضات جلوی این ماشین آدمکشی را بگیرند. مردم با خشم بیشتر و عزم راسختری تداوم انقلاب و سرنگونی حکومت را فریاد میزنند. 

نابود باد حکومت آدمکش اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۲۱ مه  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

آیدا شاکرمی، خواهر نیکا چهارم تیرماه دوباره محاکمه میشود

رضا شفاخواه، وکیل مدافع آیدا شاکرمی خواهر نیکا شاکرمی اعلام کرد: “پرونده موکلم با صدور کیفرخواست …