فراخوان تظاهرات گسترده در عراق، جمعه ۱۵ نوامبر با تمام قدرت

بنا به اخبار منتشر شده از سوی نمایندگان معترضین در بغداد و دیگر شهرهای عراق، روز جمعه ۱۵ نوامبر مردم بستوه آمده از سیستم حاکم بر این کشور و در ادامه حرکت انقلابی بیست روز گذشته خود با قدرت هر چه بیشتر در میادین و خیابانها ابراز وجود خواهند کرد.
روز پنجشنبه ۱۴ نوامبر بر اثر تیراندازی ماموران امنیتی در بغداد ۲ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند. همچنین حکومت تحت فشار اعتراضات مردم ناچار شد ۱۶۴۸ نفر از دستگیر شدگان را آزاد کند.
بنا به گفته معترضین، خواست اصلی تظاهرات جمعه ۱۵ نوامبر مردم در عراق، دست از کار کشیدن سه مقام اصلی حکومت، نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور است که معنی آن یعنی کنار رفتن دولت و حکومت.
از سوی دیگر مردم بصره همچنان در بندر ام القصر حضور دارند و در اطراف گذرگاههای این بندر چادر زده و مستقر شده اند. در تحولی دیگر در عراق، روز پنجشنبه یک مسابقه فوتبال بین تیم های عراق و ایران برگزار شد که با نتیجه ۲ بر یک بنفع تیم فوتبال عراق پایان یافت. جوانان در کنار تظاهرات و تجمعاتشان این پیروزی را جشن گرفتند و آنرا بعنوان قدمی در راستای پیروزی مبارزات مردم عراق بر علیه جمهوری اسلامی قلمداد کردند.
همچنین روز چهارشنبه ۱۴ نوامبر مسئول وزارت داخلی عراق بنام “یاسر عبدالرحمان” از سوی کسانیکه هنوز هویت آنان معلوم نیست ربوده شده است.

بی گمان جمعه ۱۵ نوامبر همانند روزها و هفته های قبل مردم شهرهای عراق بویژه معترضین در بغداد در سطح بسیار گسترده ای بمیدان خواهند آمد. مردم تحت هیچ عنوانی وعده های مقامات حکومتی را نمی پذیرند و آنرا قبول ندارند و اجلاس مقامات حکومت در روزهای اخیر حول تغییر برخی قوانین را وقت خریدن نام نهاده اند. معترضین گفته اند که تحت هیچ عنوانی تن به وعدهای پوچ حکومت نخواهند داد..خواست مردم عراق از ابتدا تا کنون و طی بیست روز گذشته همانا کنار رفتن مقامات اصلی در نهاد ریاست جمهوری، در پارلمان، در نخست وزیری پایان حاکمیت و سیستم فعلی بوده است. بیرون راندن حمهوری اسلامی از عراق خواست ثابت آنان تا پیروزی نهای شان است.

عبدل گلپریان
۱۴ نوامبر ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …