فعالیتهای تروریستی جمهوری اسلامی در سوئد باید افشا شود! مراکز تروریستی جمهوری اسلامی باید تعطیل شوند!

اخیرا با تیره شدن روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی و دولت سوئد، خبرگزاری «اکوت» اسنادی از فعالیت‌های جاسوسی- تروریستی جمهوری اسلامی را افشا کرده است. در این اسناد معتبر مشخص می‌شود که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی تحت عنوان دیپلمات، دانشجو، پناهنده و غیره طی سالهای متوالی در فعالیت‌های جاسوسی و تروریستی مستقیما در تماس با سفارت جمهوری اسلامی قرار داشته‌اند. نقشه ترور می‌کشیدند، افراد را شناسایی و تحت نظر می‌گرفتند، اطلاعات رد و بدل می‌کردند و درمواردی حتی مستقیما از سفارت دستمزد دریافت میکردند.

از جمله در سال ۲۰۲۱ دو مامور مرتبط با سپاه پاسداران به نام‌های مستعار «سلما» و «فؤاد»که از سال ۲۰۱۵ وارد سوئد شده بودند و قصد ترور سه شهروند یهودی – سوئدی را داشتند دستگیر و در سال ۲۰۲۲بصورت محرمانه و بدون سروصدا به ایران بازگردانده می‌شوند. پلیس امنیت سوئد هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه فعالیت این افراد منتشر نکرده است.

جاسوس- تروریست دیگری بنام‌‌ حمیدرضا فریدونی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۲ بمدت ۱۳ سال فعالیت جاسوسی و اطلاعاتی داشته‌ است و با یک افسر اطلاعاتی به نام حمید ملاولی که بعنوان دیپلمات فرهنگی در سفارت مشغول کار بوده، مستقیما در تماس بوده است. هردو این افسران اطلاعاتی حکومت اسلامی در سال ۲۰۲۲ در سکوت خبری، از سوئد اخراج شده‌اند.

سابقه ممتد شرارت‌های تروریستی جمهوری اسلامی با پوشش دیپلماتیک از ترور مخالفین تا خبرچینی و کسب اطلاعات و تهدید فعالین سیاسی اپوزیسیون علیرغم اطلاعات موثق پلیس امنیتی سوئد بر کسی پوشیده نیست. سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی مسئول پیشبرد سیاست‌های تروریستی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی هستند.

سیاست مماشات ارگانهای مختلف حکومت سوئد از پلیس امنیتی و دستگاه قضایی و دولت کاملا روشن است، مماشات با جمهوری اسلامی طی سالیان دراز در دستور کار دولت‌های مختلف سوئد بوده، حتی زمانی که با نقشه ترور شهروندان خودش هم مواجه میشود، باز سکوت میکند و دستگیر شدگان را در خفا به ایران بازمیگرداند.

دولت سوئد موظف استکه اطلاعات لازم در مورد فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی را به آگاهی جامعه و بویژه اپوزیسیون فعال علیه رژیم اسلامی برساند. مخالفین بی دفاع جمهوری اسلامی که هدف اصلی عوامل تروریستی حکومت اسلامی هستند حق دارند که از خطرات و طرح‌های تروریستی که تهدیدشان می‌کند، آگاه شوند.

دولت سوئد برای حفظ منافع اقتصادی و معاملات خود با جمهوری اسلامی حاضر شده است جان و امنیت نه فقط اپوزیسیون که حتی شهروندان خود را نیز به خطر بیندازد. هیچکس تردیدی ندارد که مماشات با جمهوری اسلامی باعث گسترش فعالیت‌های تروریستی خواهد شد.
دولت سوئد در حفظ جان اپوزیسیون و شهروندان جامعه مسئولیت دارد. سفارتخانه، مراکز فرهنگی و مساجد مرتبط با جمهوری اسلامی، تماماً مراکز فعالیت جاسوسی و تروریستی است و همه آنها باید بسته شوند.

کمیته اسکاندیناوی حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

کارگران شوش و بازنشستگان و معلمان به استقبال اول مه رفتند

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان فراخوان به تجمعات روز معلم داد کارگران و بازنشستگان و …