قاتلان جمعه خونین را رها نخواهیم کرد – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در آستانه سالروز جمعه خونین زاهدان، جنب و جوش بسیار گسترده‌ای در داخل و خارج کشور در جریان است. علیه قاتلان بیش از صد نفر از مردم معترض زاهدان در جمعه ۸ مهر۱۴۰۱ مردم وسیعا و عمیقا ابراز انزجار میکنند و عهد می‌بندند که تا سرنگونی کل حکومت جانیان و محاکمه عاملان و آمرین این جنایت و تمام جنایات حاکمین اسلامی از پای ننشینند.

تاریخ بیش از چهل سال حاکمیت اسلامی، تاریخ جنایت و چپاول است. اما روزها و سالهایی به عنوان سمبل کل این جنایات در تاریخ جامعه ثبت شده است. روزهایی که فراموش نمیشود. روزهایی که خشم را زنده نگه میدارد. روزهایی که مردم میلیونی را به حرکت فرا میخواند. جمعه خونین زاهدان یکی از آن روزهاست. مردمی که در اعتراض به تجاوز یکی از دست‌اندرکاران حکومت به یک دختربچه در چاه بهار به خیابان آمده بودند و محاکمه او را طلب میکردند، از همه طرف مورد شلیک قرار گرفتند و بیش از صد نفر در یک روز به قتل رسیدند. صدها نفر نیز دستگیر و راهی زندان شدند و مورد شکنجه و تعرض قرار گرفتند. اما آتشفشان خشم مردم فوران کرد و خاموش شدنی نیست. زاهدان یک کانون داغ انقلاب زن زندگی آزادی است و به “چشم و چراغ” کشور تبدیل شده است.

زخمی که بر قلب مردم زاهدان نشست، زخمی بر قلب تمام مردم بود. حکومت قاتلان اسلامی را در ادامه انقلابمان به زیر خواهیم کشید. هیچ درجه لشکر‌کشی و جنایت و زندان نخواهد توانست عزم مردم را برای سرنگونی این حکومت و محاکمه سران و دست‌اندرکارانش عقب براند.

شعار دادنها، شعار‌نویسی ها، تجمعات و فریاد زدن‌های امروز ما گوشه‌ای از کوه انقلاب عظیمی است که به حرکت در آمده است و سر باز ایستادن ندارد. از تهران تا مشهد تا تبریز تا سنندج و اهواز و زاهدان و شیراز، و همه جا در سراسر این کشور علیه حاکمین مرتجع و متحجر و جنایتکار متحدیم و دست در دست هم به این دوران تاریک و خونین پایان خواهیم داد. راه دیگری مقابل ما نیست و با ادامه این راه جامعه‌ای بدون یکه‌تازی مفتخوران و قاتلان اسلامی را رقم خواهیم زد که در آن آزادی و امنیت و رفاه و برابری حق غیر قابل تخطی تک تک شهروندان در این کشور اعلام خواهد شد. این انقلابی است انسانی برای جامعه‌ای آزاد و انسانی. یاد همه جانباختگان جمعه خونین همیشه گرامی است.

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …