قتل عام مردم غزه را شدیدا محکوم میکنیم

آنچه در غزه میگذرد جنگ نیست. قتل عام است. پاکسازی قومی است. جنایتی فجیع علیه بشریت است. چهارماه است یک ارتش تا دندان مسلح به مردمی سیویل و غیر مسلح که در محدوده کوچکی محصور و زندانی شده اند با بمب و موشک و توپ و تانک  دارد حمله میکند و هر روز شمار بسیاری را به قتل میرساند.

ارتش اسرائیل آشکارا با هدف نابودسازی عمومی حمله میکند. به قصد کشت به مردم، به خانه ها، به بیمارستان ها، و به مناطق مسکونی حمله میکند. حتی شواهد تکان دهنده متعددی از شلیک مستقیم به کودکان خردسال گزارش شده است. این جنایات با توجه به مدیای اجتماعی، دارد در برابر چشم مردم دنیا صورت میگیرد. حتی برخی افراد ارتش اسرائیل با گستاخی کلیپ‌هایی از جنایات فجیع خود علیه فلسطینیان را در رسانه های اجتماعی به نمایش میگذارند. گزارشاتی منتشر شده است از اینکه تازه‌ترین سلاحهای ساخت آمریکا و غرب برای تست میزان کشندگی آنها برای اول بار علیه ساکنین غزه به کار گرفته شده است. در خود اسرائیل از جانب نیروهای دست راستی اسرائیلی آفیش‌هایی وسیعا منتشر شده که در اشاره به فلسطینیان روی آنها نوشته شده است “کلک همه را بکنید!”  و دولت نتانیاهو دارد دقیقا به همین روال عمل میکند.

شمار قربانیان این جنایات تا کنون نزدیک به ۳۰ هزار کشته و دهها هزار زخمی و آوارگی میلیونی بوده است. آوارگان نیز جایی برای فرار جز در همان محدوده کوچک غزه ندارند. بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر به شهرک جنوبی رفح فرار کرده اند. اما اکنون دولت اسرائیل نقشه حمله زمینی وسیع به این شهرک را نیز در دستور دارد. که نتیجه آن میتواند فجایعی بسیار وسیعتر و تکان دهنده تر باشد.

فلسطینیان ساکن غزه دارند تاوان جنایات گروه اسلامی حماس را که بر آنها حکومت میکند، با خون و زندگی خود می پردازند. در حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل بنا به آمار ۱۲۰۰ نفر از زن و مرد و کودک اسرائیلی وحشیانه به قتل رسیدند، و نزدیک به ۳۰۰ نفر نیز از جمله شماری از کودکان و افراد سالمند، به گروگان گرفته شدند.

دولت دست راستی اسرائیل جنایت حماس را دارد با جنایاتی بسیار گسترده تر و فجیع تر علیه مردم محرومی که هیچ ربطی به این جنایت ندارند، پاسخ میدهد. ساکنین غزه محرومترین مردم دنیا هستند. از هیچ سرزمین و حق و حقوقی برخوردار نیستند. اکنون دولت اسرائیل میخواهد از همان محدوده کوچک و سرزمین محصور شده و تحت کنترل نیز آنها را بیرون براند و با کشتار و پاک سازی و کشتار، این مردم را یا به زیر سیطره نیروهای متخاصم اسرائیلی درآورد یا ناچار به فرار به بیغوله هایی دیگر نماید.

علیرغم تظاهراتهای گسترده در دفاع از فلسطینیان، اکثر دولتها اقدامی برای مقابله با جنایات دولت اسرائیل انجام نمیدهند.  برعکس دولتهای غربی و آمریکا علیرغم برخی مخالفتها با تاکتیکهای نظامی اسرائیل اساسا حامی آن هستند و با قطع جنگ مخالفت می‌کنند.

موقعیت تبعیض آمیز و بی حقوقی مطلقی که  به مردم فلسطین تحمیل شده لکه ننگی بر دامان بشریت و زخم چرکینی بر جامعه بشری است و جریانات ضد انسانی و فاشیستی در خلل و فرج این زخم کهنه و تاریخی زیست میکنند و آنرا هر روز عمیتقر میکنند. فاشیسم اسلامی و فاشیسم یهودی حیات و بقای خود را مدیون تفرقه و تخاصم هرچه بیشتر میان مردم اسرائیل و فلسطین هستند و اینها یکدیگر را تغذیه میکنند و به یکدیگر نیاز دارند. این دو نیرو با نابودسازی و مرگ و جنایت زنده اند. حتی در گزارشها به شواهد زیادی اشاره شده است که دلالت بر این دارد که دولت نتانیاهو از قبل از نقشه حماس به اسرائیل مطلع بود و علیرغم اینکه تحرکات حماس برای آماده سازی برای حمله ۷ اکتبر جلوی چشم آنها بود، تلاشی برای مقابله با آن نکرد تا بتواند مجوزی برای سیاست پاکسازی و کشتار کنونی در دست داشته باشد.

حزب کمونیست کارگری جنایات دولت و ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین را شدیدا محکوم میکند. ما همه مردم دنیا را به مخالفت و ابراز انزجار از جنایات دولت اسرائیل و همچنین جنایات حماس و جریانات اسلامی فرا میخوانیم. با تظاهرات و تجمع و بیانیه های اعتراضی و فراخوانها و به هر شکل ممکن علیه این نیروها و همچنین حامیان آدمکش آنها نظیر جمهوری اسلامی ایران باید به میدان آمد و در برابر جنایات آنها دست به اقدام زد. باید سازمان ملل و دولتهای مختلف را برای مقابله با جنایات دولت اسرائیل و کل جریانات تروریست اسلامی و تروریسم یهودی وسیعا و قاطعانه زیر فشار قرار داد. در رابطه با ادامه حملات به غزه توسط ارتش اسرائیل و جنایاتی که هر روز دارد شمار بیشتری از مردم این منطقه را قربانی میگیرد و برای پایان دادن فوری به این جنگ، باید وسیعا و همه جا دست به کار شد. باید از حق بی چون و چرای مردم فلسطین برای برخورداری از سرزمین و دولت مستقل خود دفاع کرد. از نظر ما ایجاد دو دولت فلسطینی و اسرائیلی راه واقعی پایان دادن به فاجعه فلسطین است و باید تلاش کرد که این راه هرچه زودتر عملی شود..

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸ فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

ایوب غیبی‌پور از بازداشت‌شدگان اعتراضات ١٤٠١ به ۱۱ سال حبس و تبعید به زندان کرمان محکوم شد

ایوب غیبی‌پور، شهروند معترض اهل اهواز و از بازداشت‌شدگان جنبش زن، زندگی، آزادی به ۱۱ سال …