قدرت دوگانه در بندر ام القصر عراق

اوایل بامداد پنجشنبه هفتم نوامبر بندر “ام القصر” که طی ده روز گذشته از سوی تظاهرات کننده گان بسته شده بود، طی مذاکراتی که بین فرمانده نیروهای امنیتی استان بصره و نمایندگان تظاهرات کنندگان صورت گرفت، فعلا بطور موقت باز شده است. فرمانده نیروهای امنیتی گفته است “احتمالا دوباره این بندر توسط تظاهرات کنندگان بسته شود” و گفته است که “بسته شدن بندر ام القصر از سوی مردم معترض در استان بصره تا کنون طی ده روز گذشته مبلغ شش میلیارد دلار به “شهروندان” خسارت وارد کرده است”..

به این میگویند قدرت دوگانه تا تعیین تکلیف نهایی
فرمانده نیروهای امنیتی و مقامات حکومت عراق از جمله وزیر بازرگانی نمی گویند که این خسارت شش میلیارد دولاری به باندها و دارودسته های اسلامی و عشایر حکومت سود، سرمایه و چپاول وارد شده است بلکه این خسارت را بنام مردمی که طی چهارده سال گذشته هیچگاه سهمی از این همه سود و ثروت نبرده اند ثبت میکنند. این در حالی است که طی چهارده سال گذشته تنها از قبل درآمدهای این بندر، ترلیون دولارها به جیب حاکمان مفتخور سرازیر شده و میلیونها انسان در عراق را حتی از ابتدایی ترین امکانات رفاهی محروم کرده اند.
مردم عراق بخوبی آگاه هستند که حکام بغداد و سیستم فاسد و ضد انسانی شان حداقل طی نزدیک به دو دهه اخیر روی چه میزان از ثروت و هستی مردم چنگ انداخته اند و برای چاپیدن هر چه بیشتر هستی جامعه عراق، امری بجز کشتن معترضان، زخمی و زندانی کردن آنان ندارند.
در دیگر شهرهای عراق تظاهرات همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی زیادی در اطراف بانک ها و دفاتر و مراکز دولتی مستقر شده اند.
در بیش از یک ماهی که از قیام مردم عراق علیه دارودسته های عشایر، اسلامی و فاسد میگذرد. ماموران امنیتی این شبکه مافیای قدرت تا کنون جان سیصد نفر را گرفته و دوازده هزار تن را زخمی کرده و تعدادی نیز در زندان بسر میبرند.
زنده باد قیام مردم عراق برای تحقق یک زندگی انسانی

عبدل گلپریان
هفتم نوامبر

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …