قطعنامه در مورد اولویتهای حزب در شرایط حاضر, مصوب پلنوم ٥١ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

١- اشاعه ویروس کرونا در اثر سیاستهای جنایتکارانه جمهوری اسلامی تا کنون ده ها هزار نفر قربانی گرفته و جان و سلامت بخش وسیعی از جامعه را به خطر انداخته است.

٢- بحران اقتصادی سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی در اثر بحران کرونا ابعاد گسترده تری یافته است. و حکومت تلاش میکند تا با سرکوب و تحمیل سخت ترین شرایط معیشتی به کارگران و توده مردم راهی برای ادامه بقای خود بیابد. اما بحران کرونا و عواقب آن بحران همه جانبه حکومت در همه عرصه ها را بمراتب عمیق تر خواهد کرد.

٣- برآمد جنبش توده ای برای سرنگونی جمهوری اسلامی در آبان و دیماه ٩٨ و بدنبال آن بحران کرونا حکومت را در ضعیف ترین موقعیت خود قرار داده است.

٤- بحران و بن بست سیاسی و اقتصادی حکومت و خواست و گرایش گسترده و عمیق مردم به خلاصی از شر جمهوری اسلامی چشم انداز اوجگیری مجدد جنبش سرنگونی را در برابر جامعه قرار داده است. بحران کرونا و پیامدهای آن جامعه را بیش از پیش به سمت دوره ای از خیزشهای توده ای و تحولات زیر و رو کننده سوق میدهد.

٥- پیشروی و پیروزی مبارزات مردم، هم در عرصه های مختلف برای به عقب راندن حکومت و تحقق خواستهای حق طلبانه بخشهای مختلف جامعه، و هم در جنبش توده ای برای بزیر کشیدن حکومت در گرو اتحاد و تشکلیابی بخش هر چه بیشتری از کارگران و فعالین این جنبشها و روی آوری آنان به حزب و سیاستهای حزب است.

یا توجه به نکات فوق حزب در تبلیغات و سیاستهای عملی خود محورهای زیر را مورد تاکید قرار میدهد:

١- حفظ جان و سلامت مردم. افشا و خنثی کردن سیاستهای جنایتکارانه حکومت که به شیوع بیماری کرونا در جامعه منجر شده است. مقابله با سیاست بازگشت به کار حکومت در شرایطی که ویروس کرونا مهار نشده است و مبارزه برای تعطیل زندانها و پادگانها و مراکز تولیدی در رشته های غیر ضروری در این شرایط و دیگرمراکز تجمع تا رفع بحران کرونا. حمایت پیگیر از و برقراری ارتباط فعال با پزشکان و پرستاران و کارگران خدمات درمانی و کمیته ها و نهادهای مردمی مقابله با کرونا و با حکومت همدست آن.

٢- تامین معیشت. کسب آمادگی برای مقابله با شرایط سخت بحران اقتصادی ای که در پیش است با تاکید بر مسئولیت دولت در تامین معاش همگانی، افزایش دستمزدها در سطح خط رفاه ، بیمه بیکاری مکفی، تامین معیشت دستفروشان و کارتن خوابها و کودکان کار و بازنشستگان و دیگر اقشار کم درامد و محروم جامعه. طرح و تبلیغ و مبارزه برای عدم پرداخت قبض های آب و برق و گاز و هزینه مسکن تا پایان دوره کرونا. طرح خواست و تبلیغ گسترده بهداشت و درمان رایگان، تحصیل رایگان، و سازماندهی مبارزه و فعالیت میدانی برای تحقق این خواستها.

٣- علیه جنایات حکومت. باز و زنده نگاهداشتن پرونده جنایات و رسوائی های جمهوری اسلامی بویژه از آبان ماه تا به امروز و افشای سیاستها و اقدامات آن بعنوان حکومتی که برای حفظ خود در قدرت از هیچ جنایتی فروگذار نمیکند. حمایت فعال از و برقراری ارتباط با خانواده های جانباختگان آبانماه، خانواده های قربانیان سقوط هواپیما، مادران خاوارن و دامن زدن به جنبش دادخواهی علیه کلیه جنایات جمهوری اسلامی.

٤- اعمال اراده مستقیم مردم. دامن زدن به جنبش عمل مستقیم ارگانها و نهادهای مردمی نظیر ستادهای خودیاری علیه کرونا، کمیته های کنترل محلات، و مجمع عمومی و شوراها در مراکز تولیدی. اشاعه گفتمان اداره شورائی جامعه.

٥- نقد مشخص سرمایه داری بر متن بحران کرونا. نقد و افشای نظام سرمایه داری بعنوان نظامی که موجب مرگ صد ها هزار نفر در اثر یک بیماری قابل پیشگیری شده است و نقد و افشای مافیای اقتصادی حاکم در ایران بعنوان وحشی ترین و ارتجاعی ترین حکومت سرمایه داری عصر ما.

٦- فعالیت بین المللی. فعالیت برای جلب حمایت از مبارزات مردم در ایران درافکار عمومی مردم دنیا و در نزد دولتها و نهادهای جهانی. تمرکز بر خواست به محاکمه کشاندن جمهوری اسلامی بجرم جنایت علیه بشریت. پیشبرد کارزار بایکوت سیاسی و منزوی کردن جمهوری اسلامی در سطح جهانی.

٧- تشکلیابی حزبی. تبلیغ ضرورت و مطلوبیت پیوستن به حزب و پیشبرد سیاستهای حزبی و جلب کارگران و فعالین جنبش کارگری و دیگر جنبشهای حق طلبانه به حزب. تاکید بر این واقعیت که پیشروی و پیروزی مبارزه علیه جمهوری اسلامی قبل از هر چیز در گرو متحد و متشکل شدن بخش هر چه وسیعتری از فعالین جنبش کارگری و جنبش سرنگونی در حزب کمونیست کارگری است.

پلنوم از رهبری حزب میخواهد تا نقشه عملها و پلاتفرمهای لازم برای پیشرد وظایف حزب حول محورهای فوق را تدوین کند و در دستور کار ارگانهای مختلف حزب قرار بدهد.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …