كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى: اذیت و آزار زندانیان و تجاوز به حقوق و حریم شخصی آنها موقوف!

صبح روز دوشنبه ۱۰ تیر ماه یک گروه ۳۰ نفره از ماموران زندان ارومیه، با انتقال زندانیان به هواخوری، وارد بند سیاسی زندان شده و پول و لوازم شخصی زندانیان سیاسی را مورد غارت قرار دادند و خود زندانیان را بشیوه توهین‌آمیزی بازرسی بدنی کردند. آنها ضمن بسرقت بردن پول و یادداشتهای زندانيان، مواد غذایی و دیگر وسایل شخصی مانند جاسویچی، گردنبند، ظرفهای غذا و لباسهای این زندانیان را، که با تلاش و هزینه شخصی آنها تهیه شده بود، بزمین ریختند و با راه رفتن روی آنها اقدام به تخریبشان کردند.

اين نه تنها تجاوز به حرمت و فضاى شخصى زندانيان بلكه يك نوع شكنجه روحى آنها نيز هست. حكومتى مردم را نه شهروندان آزاد و داراى حقوق بلكه امتى كه بايد مطيع و فرمانبردار باشند محسوب ميكند و هر صداى مخالف خود را لايق زندان و شكنجه ميداند زندانبانان و مامورين زندانهايش هم اذيت و آزار زندانيان و تجاوز به حرمت و حريم آنها را وظيفه هر روز خود تلقى ميكنند.

اين حق زندانيان است كه از حرمت و حريم شخصى خود دفاع كنند. زندانيان، نه تنها زندانيان سياسى بلكه همه زندانيان، بايد در مقابل چنين تجاوزاتى دست به يك اقدام مشترك و متحد بزنند.

ما از همه زندانيان ميخواهيم كه ضمن مقاومت و اعتراض عليه  اين قبيل رفتارهاى توهين آميز مامورين زندانها اخبار اين قبيل رفتارهاى وحشيانه را به اطلاع جامعه و از اين طريق به اطلاع افكار عمومى در جهان برسانند. همچنين از خانواده زندانيان و مردم آزاديخواه و انساندوست اروميه ميخواهيم كه در چنين مواردى بطور قدرتمند دخالت كنند و عليه اين قبيل تجاوزات و بيحرمتي هايى كه به عزيزان آنها ميشود به هر شکلی که میتوانند، از جمله تجمع در مقابل استانداریها و فرمانداریها، دست به اعتراض بزنند.

به اميد روزى كه صفوف ميليونى مردم درهاى زندانها در سراسر كشور را بروى زندانيان بگشايند و آمرين و عاملين شكنجه و اذيت و آزار زندانيان را در دادگاه هاى مردمى به محاكمه بكشند.

 

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

۱۱ تير ماه ۱۳۹۸ برابر با ۲ جولاى ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران به پیشواز این …