لوموند درست تشخیص داد! با لوموند موافقم!

لوموند: جمهوری اسلامی تنها با سرکوب‌های خونین سرپا مانده
استدلال و اسناد لوموند دیپلماتیک درباره حال و احوال کنونی(آبژکتیو) حکومت اسلامی جالب و خواندنی است. پارگراف اول از لوموند؛ «رادیو فرانسه،به نوشتۀ لوموند جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات احتمالی با آمریکا در موضع قدرت نیست. در منطقه، به ویژه در سوریه دچار مشکل است. در داخل از منظر اقتصادی ضعیف شده و تنها به یاری سرکوب‌های خونین سر پا است و اگر امروز خواستار بازگشت آمریکا به برجام است علت آن فقط اقتصادی است، هر چند آمریکاستیزی همچنان یکی از عناصر کلیدی منافع مادی و ایدئولوژیک گروه مسلط در قدرت ایران است. به همین خاطر مسیر گفتگو میان ایران و آمریکا برای احیای برجام مین گذاری شده و بسیار تنگ است.»

این تنها لوموند دیپلماتیک نیست که جنایت و سرکوب خونین حکومت اسلامی را جار میزند. و مینویسد حکومت اسلامی؛ « تنها با سرکوب‌های خونین سرپا مانده». عقو بین الملل در گزارشی چندین صفحه ای میگوید؛ «ویرانگر انسانیت» گزارش عفوبین الملل در مورد شکنجه غیر انسانی علیه بازداشت شدگان آبان ۹۸ در مورد شکنجه با شوک الکتریکی و تجاوز جنسی و حس خفگی با آب علیه بازداشت شدگان آبان ۹۸ روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ٩٩» منتشر شده است.

و اگر حکومت اسلامی با سرکوب خونین سرپا مانده،بیش از دو ماه است که دستگیری، احضار و تهدید فعالین عرصه های مختلف اجتماعی، زنان، کارگران، جوانان و دانشجویان، فعالین زیست محیطی و مدافعین حقوق کودکان در کردستان، خوزستان و بلوچستان را شروع کرده است.
اما اعتراضات کارگران در بخشهای مختلف تولیدی و صنعتی و تجمعات مداوم بازنشستگان و مستمری بگیران علیه گرانی و پایین بودن حقوقهایشان ادامه دارد. و صدای اعتراض و نارضایتی و تسلیم نشدن به حکومت اسلامی را ما میشنویم.

بدرست باید بگوییم که نمره لوموند دیپلماتیک در به تصویر کشیدن جنایتکارترین رژیم استبدادی فاشیسم اسلامی و اشاره او تعیین کننده ترین فاکتور که حکومت اسلامی تنها با سرکوب خونین سرپا مانده، یک است.

خیزشهای توده ای آبان ٩٨ بار دیگر اینبار برای فلج و نابود کردن نظامی که با سرکوب خونین سرپا مانده در راه است. اینبار مردم ارگانهای سرکوب را مورد هدف قرار میدهند.
جامعه ایران آبستن تحولات مهمی است. باید آماده بود!

نسان نودینیان
١٨ بهمن ١٣٩٩
٦ فوریه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …