ماشین اعدامتان را در هم خواهیم کوبید!

صادق لاریجانی رئیس قوه آدمکشی جمهوری اسلامی درواکنش به اعتراضات مردم علیه گرانی و بازاریان علیه بالارفتن نرخ ارز تهدید کرده است که “اخلالگران” اقتصادی را اعدام و یا تا بیست سال زندان خواهد کرد.

این سخنان ظاهرا خطاب به بازاریان مطرح میشد، اما معلوم است که متوجه مردمی است که این روزها در اعتراض به فقر و گرانی خانمانسوز به خیابان آمده اند و خواهان سرنگونی رژیم اسلامی سرمایه داران شده اند. لاریجانی بی شرمانه از معترضین می خواهد که “پنبه‌ها را از گوش بیرون بیاورید و چشم‌ها رو باز کنند” و از عواقب کرده خود بترسند چرا که اعدام و یا زندان طولانی مدت در انتظار آنهاست.

با این تهدیدات جمهوری اسلامی به خودش اطمینان می دهد که قادر است دور جدید اعتراضات مردمی را خاموش کند. ولی این یک خوش خیالی بیش نیست. از دیماه گذشته تاکنون جامعه نه فقط ساکت نبوده است بلکه اعتراضات عمق و ابعاد بیشتری داشته است. فاصله بروز خیزشهای توده ای و اعتراضات خیابانی گسترده و سراسری کمترو کمتر می شود و ایران بیشتر از هر زمان دیگر تدارک انقلابی دیگر را تجربه می کند. تهدیدات لاریجانی و حکومت برای عقب زدن مردم همانقدر کارگر می افتد که رجزخوانی های حکومت نظامی ازهاری در حدود چهل سال پیش در مقابل انقلاب ضد سلطنتی مردم  ایران کارساز بود. آن دولت کذایی چند ماه بیشتر دوام نیاورد و نهایتا مردم کل حکومت را به زیر کشیدند. اگر قرار است کسی پنبه را از گوش خود در بیاورد و چشم هایش را خوب باز کند امثال لاریجانی ها هستند که نمایش حق طلبی مردم را بشنوند و ببنند و مثل ازهاری دچار خودفریبی نشوند.

در این شکی نیست که جمهوری اسلامی تا خون در رگ دارد امکان خون پاشیدن به اعتراضات مردمی را دارد. اما طبعا مردم نیز این حملات جنایتکارانه را بی پاسخ نخواهند گذاشت. مردم نه فقط حق دارند با هر وسیله ای از خود دفاع کنند بلکه می توانند و باید با حمله به مراکز دولتی و نظامی حکومت، و تظاهرات و اعتصابات عمومی جمهوری اسلامی را به زانو در آورند.

 

اما حرف دیگر به لاریجانی این است که بزرگترین “اخلال گر” اقتصادی امثال شما با ۶۳ حساب بانکی برای چپاول اموال مردم هستید. شما با چنگ انداختن با بخش اعظم بنگاهها و فعالیتهای اقتصادی و از طریق رانت خواری، ارز دو نرخه و حالا سه نرخه، رونق بازار قاچاق و بازار سیاه، مسابقه زمین خواری و جنگل خواری و دریاخواری ومعدن خواری، و حتی دستمزد خواری و حقوق خواری و سوء استفاده­های نجومی مقامات و غارت و اختلاس و ارتشا و فساد تنها به فکر تدوام سلطه اقتصاد مافیایی خود بوده اید و این چیزی به جز چوب حراج زدن به زندکی و معیشت مردم نبوده است. اگر قرار است کسی محاکمه شود این شمائید و مردم انقلابی ایران این را تضمین خواهند کرد. جرم خود را سنگین تر نکنید!

 

 

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …