مبارزات بازنشستگان و استیصال مزدوران سرمایه

در جریان کشتار مردم در آبان ۹۸، خامنه ای تعریفی که اسلام سیاسی از “مستضعفین” ارائه میدهد را تغییر داد و معنای آن را از “قشر آسیب پذیر” ( تعریفی که در دولت رفسنجانی برای مستضعف باب کردن) به “ائمه” و جانشینان امام یعنی به خودش برگرداند. به این معنا که او وارثان زمین را ائمه معرفی کرد تا عاملین سرکوبش با وجدان راحت تری به سر و سینه مردم گرسنه در کف خیابان شلیک کنند و در بازداشتگاهها هر چه خواستند بر سر معترضین بیاورند. اما مزدوران سرمایه در خانه کارگر هنوز مجبورند واژه”مستضعفین”را در معنای فریبنده خودش بکار ببرند و بر بالای بیانیه و قعطنامه خود وعده الهی به “مستضعفین” بدهند که ایشان خود وارث زمین هستند(!)و وعده نسوختن دست کارگر در آتش جهنم را بدهند(!)تا شاید جلو اعتراضی را بگیرند. در زمان خودش هم این حرفها کارچندانی از پیش نَبُرد ونهایتا این بازداشتهای وسیع و شکنجه و اعدام ابزار اصلی در سرکوب کارگران برای خاموش ساختن کارگر بود که به سرانجامی نرسید جز اینکه کشته های زیادی روی دست ما بگذارند و از این لحاظ هزینه زیادی را به جنبش کارگری تحمیل کرد.
کارگران دیروزبازنشستگان امروز در زمانی که ظاهرا برای بازیابی و به خود رسیدن تعریف شده است، مجبورند در کف خیابان فریاد برآورند معیشت و منزلت و رفاه خواسته امروزشان است و اینکه حق در کف خیابان بدست می آید و تا حق خود را نگیرند پا پس نخواهند کشید. در پی تجمعات پی در پی بازنشستگان تامین اجتماعی کار به جای کشیده است که “برهانی” نامی که “قائم مقام کانون کارفرمایان استان تهران” معرفی شده نیز مدافع بازنشستگان گردیده و معترضانه می گوید : ” بارها گفته‌ایم که فروش سهام متعلق به بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، دست کردن در جیب آن‌هاست …شاهد هستیم که دولت‌ها با لابی‌گری بر تصمیم‌های کلان مدیریتی تاثیر می‌گذارند اما توجهی به بازنشستگان تامین اجتماعی که در کف خیابان نشسته‌اند و حق خواهی می‌کنند، ندارند…” بدین ترتیب بار دیگر خانه کارگریها در نقش همیشگی و ذاتی شان ظاهر شده اند تا شاید سدی بر این مبارزات باشند. حسن صادقی چاقو کش معروف این بار به عنوان” ریاست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری” در تجمعی که جلوی مجلس از سوی بازنشستگان شکل گرفته بود، میکروفن را بدست گرفت و ضمن درود به “روح شهید بهشتی و مرحوم آیت الله رفسنجانی” که در شکل گیری “شستا”( شرکت سهامی تامین اجتماعی، یکی از بزرگترین تراستهای منطقه خاورمیانه) که تماما با پول کارگران شکل گرفته نقش داشتند و با قسم هزار باره خود به روح خمینی و پیامبر اسلام وفاداری خود را به شخص خامنه ای نشان داد و سعی کرد آب را گل آلود کند و نوک مبارزه بازنشستگان را متوجه بخش دیگری از بازنشستگان یعنی بازنشستگان کشوری و لشکری کند. جناب برهانی نیز با رندی تمام هم سو با حسن صادقی همین حرف را میزند.
شاهد بودیم در برخی از روزهای اعتراضی بازنشستگان این سه دسته بازنشستگان همگی با هم به وضعیت فقر و فلاکتی که گریبان ایشان و کل جامعه را گرفته معترض بودند. و این مزدوران در تلاشی ابلهانه سعی دارند با بیان :” … تامین منابع مالی از ناحیه دولت و مجلس برای پرداخت‌های یکسان به جامعه مستمری بگیران تامین اجتماعی همانند سایرین (باشد) ” میکوشند نوک مبارزات بازنشستگان تامین اجتماعی که علیه کل حکومت است را بر علیه بخش دیگر از بازنشستگان منحرف کنند! دیگر از آب در هاون کوبیدن گذشته و لجن در هاون می کوبند!

کارگر کمونیست ۶۶۳

اینرا هم بخوانید

اول مه فرصتی برای ابراز چپ اجتماعی- یاشار سهندی

میثاقی در شش بند از سوی هشت تشکل کارگران، بازنشستگان، دادخواهان، پرستاران و زنان به …