مجموعه اخبار و گزارشات هفته از شهرهای کردستان

نگاه هفته:
تهیه و تنظیم شاهرخ نقدی

یک زندانی متهم به “قتل” با رضایت اولیای دم از اعدام نجات پیدا کرد
یک زندانی متهم به “قتل” به نام “مهدی مصطفی‌زاده بردیانی” اهل روستای “مرنه” از توابع منطقه صوما برادوست ارومیه با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

شورش برهم با قرار وثیقه به شیوه موقت آزاد شد
روز یکشنبه دهم اسفندماه، یک شهروند به نام “شورش برهم” اهل شهرستان اشنویه با قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه آزاد شده است.

انتقال عزیز قادرتاج به زندان اشنویه
روز چهارشنبه سیزدهم اسفندماه، یک شهروند به نام “عزیز قادرتاج” اهل اشنویه پس از اتمام بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان این شهرستان منتقل شد.

یک شهروند اهل ارومیه به سه سال حبس محکوم شد
یک شهروند به نام “فرشاد فتاحی” اهل ارومیه از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی “شیخلو” به سه سال حبس محکوم شد.

آزادی موقت دو شهروند با قرار وثیقه از زندان اشنویه
روز پنج‌شنبه چهاردهم اسفندماه، دو شهروند به نام‌های “سلیم شریفی” و “عزیز قادرتاج” اهل اشنویه با قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهرستان آزاد شدند.
این دو شهروند روز چهارشنبه سیزدهم اسفندماه پس از اتمام دوران بازجویی از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه به زندان اشنویه منتقل شده بودند. این افراد طی مدت بازداشت از “دسترسی به وکیل” و ” ملاقات با خانواده” محروم بوده‌اند.

هشتمین گردهمایی اعتراضی مردم شهرستان چوار در ایلام و کارگران پتروشیمی جلو درب پتروشیمی
شماری از مردم شهرستان چوار در ایلام و کارگران پتروشیمی در اعتراض به اخراج کارگران با چندین سال سابقه کاری و بومی منطقه همچنین شرایط نامناسب معیشتی دست به گردهمایی زده و با بستن درب اصلی پتروشیمی از ورود نیروهای رسمی و بستگان آنان جلوگیری کردند.

هشت شهروند با قرار وثیقه از زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند
روز یکشنبه هفدهم اسفندماه، هفت شهروند به نام‌های “شپول خضری، سوران حسین‌زاده، افشین مام احمدی، سیروان نوری، فرهاد موسی‌پور، فریدون موسی‌پور و بهمن یوسف‌زاده” اهل شهرهای مهاباد و سردشت با قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شدند. همچنین عظیمه ناصری با قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد

خودکشی یک نوجوان ١٦ ساله در شهرستان سقز
روز یکشنبه هفدهم اسفندماه، یک نوجوان ١٦ ساله به نام “آلا ابراهیمی” اهل روستای “طاهربغده” از توابع شهرستان سقز با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داد.
گفته می‌شود، این نوجوان به دلیل “اختلافات خانوادگی” اقدام به خودکشی کرده است.
اعلام دلیل “اختلافات خانوادگی” برای تمامی خودکشی ها آن چیزی است که نهادهای حکومتی برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت خود در قبال خودکشی ها مدام آنرا جار می زنند. فقر، بیکاری، عدم امنیت زندگی اجتماعی و دهها مشکل عدیده دیگر که حاکمیت به شهروندان بویژه به نسل جوان تحمیل کرده است، بانی و مسبب این خودکشی ها است.

زخمی شدن یک کولبر در مرز نوسود
روز دوشنبه هجدهم اسفندماه، یک کولبر به نام “حجت قضاوت” اهل شهرستان ثلاث باباجانی بر اثر شلیک نظامیان حکومتی در مرز نوسود زخمی شد.

زخمی شدن دو کولبر در ارتفاعات مرزی نوسود
دو کولبر اهل ثلاث باباجانی در حین کولبری در ارتفاعات نوسود با شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی زخمی شدند. برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شامگاه دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ (۸ مارس ۲۰۲۱)، نیروهای هنگ مرزی در ارتفاعات مرزی نوسود و در نزدیکی شهر تویله از توابع استان حلبچه، به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشوده و یک کولبر را با هویت “سالار شعری” به شدت زخمی کرده‌اند. سالار شعری اهل شهرستان ثلاث باباجانی. متاهل و پدر یک فرزند بوده و جهت مداوا به مراکز درمانی شهر سلیمانه در اقلیم کُردستان منتقل شده است.
همان روز، یک کولبر دیگر اهل ثلاث باباجانی با هویت “حجت قضاوت” در مرزها نوسود زخمی‌شده که جهت مداوا به مراکز درمانی پاوه منتقل شده بود.

آزادی سیاوش عینی و کیوان اندار با قرار وثیقه از زندان ارومیه
روز دوشنبه هجدهم اسفندماه، دو شهروند به نام‌های “سیاوش عینی” و “کیوان اندار” اهل شهرستان مهاباد با قرار وثیقه از زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند.
طی روزهای اخیر، این دو شهروند پس از اتمام دوران بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به زندان این شهر منتقل شده بودند.

حسین گردشی با قرار وثیقه از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد
روز دوشنبه هجدهم اسفندماه، یک شهروندبه نام “حسین گردشی” اهل شهرستان بوکان با قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد.

ایسکرا ۱۰۸٣

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …