محبوبه سجادی مادر عزیز و کمونیست خستگی ناپذیر را از دست دادیم!

محبوبه سجادی در آرامش و در میان اعضای خانواده زندگی را در سن ١٠١ سالگی وداع گفت. مادر محبوبه شخصیتی مبارز، صمیمی و دوست داشتنی در میان خانواده های جانباخته و مردم مبارز شهر سنندج بود. او مادر دو مبارز کمونیست و عزیز صادق و محمد علی دو نفر از کادرهای کوله وزیری بود. در جریان بمباران شیمایی حلبچه توسط صدام حسین و یورش نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی که گردان شوان در محاصره قرار گرفت همراه بسیاری از پیشمرگان گردان شوان کومله در سال ۱۳۶۶ جان باختند.
صادق در یک درگیری نظامی در پایگاه «باینجو» حومه شهر سنندج شش ماه قبل از فاجعه حلبچه جان باخت و محمد علی همراه با همسرش عزیزه اعظمی و محمود سجادی سیمای شناخته شده ادبی برادر محبوبه در جریان بمباران شیمایی حلبچه توسط صدام حسین و یورش نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی که گردان شوان در محاصره قرار گرفت همراه بسیاری از پیشمرگان گردان شوان کومله در سال ۱۳۶۶ جان باختند. محبوبه علیرغم اینهمه داغ سنگین اما محکم و استوار ایستاد. او خود نیز یک کمونیست شریف و دوست داشتنی بود و مرگش خیلی ها را داغدار کرد.

مادر محبوبه همانند سایر مادران مبارز در میان خانواده های جانباخته بعنوان یکی از مادران قابل اتکا و معتمد همیشه حضور داشت. کمونیستی خستگی ناپذیر و جسور علیه حکومت اسلامی و دلسوز نیروهای انقلابی و مبارز در کردستان بود. و به هر شکل که میتوانست سهمی در مراسم های اول مه و روز کودک و روز جهانی زن بعهده میگرفت.

کم نیستند مادرانی که در راه آرمانهای انسانی و رهایی بخش فرزندانشان با وجود کهولت سن همواره به مبارزه علیه حکومت اسلامی ادامه داده اند. مادر محبوبه یکی از پیشقراولان و الگویی از این مادران عزیز است که فقدان فرزندان عزیزش، عزیزه اعظمی و برادر مبارزش را با استقامتی قابل ستودنی ادامه میداد. فعالیت و روحیه مبارزه جویانه او برای مردم شهر سنندج و هزاران مبارز انقلابی که او را میشناختند ستودنی بود. او نمونه یک مبارز انقلابی بود.

به بستگان مادر محبوبه سجادی، به مردم مبارز سنندج و مردم آزاده صمیمانه تسلیت می گوییم و خود را در غم از دست دادن این مادر شریف و عزیز صمیمانه شریک می دانیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ آذر ١٣٩٩
٧ دسامبر ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

اخراج کارگران معترض پالایشگاه ششم پارس جنوبی را محکوم میکنیم

⚙️ شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) طبق گزارش‌های دریافتی از همکاران، کارگران …