محمد کاظمی: پیامهای فعالین کارگری بمناسبت اول مه ۲۰۱۹

کارگر کمونیست ۵۷۱

پیامهای فعالین کارگری بمناسبت اول مه ۲۰۱۹

بدنبال تماسهای فعالین کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) با تعدادی از فعالین و رهبران تشکلهای کارگری در کانادا و عراق، پیامهائی از طرف این تشکلها بمناسبت اول مه و در حمایت از مبارزات کارگران ایران برای کمپین ارسال شده است. در اینجا ترجمه پیام های تصویری فرستاده شده به کمپین منتشر میشود. ویدئوی این پیامها در مراسم اول ماه مه تورنتو نیز پخش شده است.

محمد کاظمی

***

۱- پیام دنیس لملن مسئول روابط بین المللی اتحادیه پست کانادا:

با سلام به همه کارگران جهان! ما همه ميدانيم كه اول ماه مى، روز جهانی کارگر، دارد از راه ميرسد؛ زمانى كه ما ميتوانيم همبستگيمان را با تمام مردان و زنان كارگر جهان نشان دهيم.

من دراینجا ميخواهم حمايت خودمان را از رفقای کارگرمان درایران اعلام کنم. آنهائی که برای امرار معاش مبارزه میکنند؛ آنهایی که بخاطر تشکیل اتحادیه های مستقل در زندان بسرمیبرند. اتحادیه هایی که بطور واقعی از زندگی روزمره کارگران دفاع میکنند؛  دفاع از مبارزه ای برای تحقق خواسته های اولیه زندگی؛ مبارزه ای برای همبستگی بین کارگران و مبارزه ای برای حقوق انسانی. مبارزه همیشه ادامه خواهد داشت!

۲- پیام دیو بلینکی معاون دبیرکل اتحادیه پست کانادا در اتاوا:

من امروز به نمایندگی از طرف ۵۰ هزار کارگر اتحادیه پست در اقصا نقاط کانادا ایستاده ام. ما در اینجا با افتخار در کنار و در حمایت از کارگران ایران میایستیم. در کنار کارگرانی که برای یک دنیای بهتر مبارزه میکنند. کارگران ایران نه تنها برای جامعه خود بلکه برای کارگران درهمه جا مبارزه میکنند. و مبارزه آنها تلاشی است برای کرامت انسانی، حقیقت و عدالت. بهمین خاطر ما ازآنها حمایت میکنیم. باعث افتخار است که ما با مبارزه کارگران درایران آشنا میشویم. ما دفاع از آنها را تا زمان آزادی کارگران زندانی ادامه خواهیم داد. اجازه دهید در اول مه امسال درحالیکه قدرت خود را جشن میگیریم بیاد آنهایی باشیم که آزاد نیستند تا این روز را با ما جشن بگیرند. بیایید تا امیدوارم باشیم که در اول مه سال آینده این کارگران آزاد باشند تا با سربلندی و افتخار در کنار خواهران، برا دران، خانواده و همکاران خود بایستند.

همبستگی برای همیشه، مبارزه ادامه خواهد داشت!

۳- پیام جان کلارک از سازمان دهندگان اصلی ائتلاف علیه فقر در استان اونتاریو:

رفقا؛ اول می روز تجسمی از دنیا و جامعه ای بدور از استثمار است؛

جامعه ای که درآن نیاز انسانها بر سود و استثمار پیشی میگیرد؛ یک جامعه سوسیالیستی. اما امروز و در اول مه کارگران در دنیا نه تنها برای سوسیالیسم بلکه برای پایه ای ترین حقوق کارگری مبارزه میکنند. و این مساله پیش از هرجای دیگر در ایران صدق میکند؛ جایی که من نمیدانم تا حالا چند بار از من خواسته شده است که پیام همبستگی بفرستم؛ جایی که در آن کارگران و رهبران اتحادیه ها بخاطر احقاق پایه ای ترین حقوق  مورد سرکوب وحشتناکی قرار میگیرند؛ حقوقی نظیر حق سازماندهی، حق چانه زدن با کارفرمایان و حق اعتصاب. درحال حاضر مردم در ایران در معرض سرکوب و زندان هستند که صدمات ناشی از آن نه تنها برای کارگران در ایران بلکه صدماتی است به کارگران در همه جا. بهمین خاطر مبارزه پیش روی کارگران در ایران نه تنها برای کارگران درایران بلکه  برای کارگران در دیگر نقاط دنیا بسیار با اهمیت است. بنابراین گرمترین پیام همبستگی برای کارگران در ایران و خشم و نفرت من از کسانی که درد و رنج را برای  طبقه کارگر در ایران ایجاد می کنند. به امید موفقیت در مبارزه شما در ایران و همه جای دیگر. به امید جامعه ای بدون استتثمار و سرکوب برای کارگران و به امید جامعه ای که شایسته نامگذاری یک جامعه انسانی داشته باشد.

۴- پیام حسیبه یوسف محمود؛ معاون دبیر کل فدراسیون اتحادیه های کارگری عراق:

درآغاز به مناسبت اول مه عید کارگران جهان را به طبقه کارگر تبریک عرض میکنم؛ مناسبتی که در سراسر دنیا گرامی داشته میشود. اما زنان عراقی براستی زندگی سختی را میگذرانند که نمیشود با گفتن چند جمله کوتاه از کنار آن گذشت. ما ادعا نامه خود را به کل سازمانهای عربی و دولتی مدافع حقوق برابر زنان اعلام میکنیم. هزاران تبریک به طبقه کارگر و همچنین افتخار و جاودانگی به شهدای طبقه کارگر. با آرزوی پیروزی برای کارگران

۵- پیام سعید نعما؛ دبیر کل فدراسیون اتحادیه های کارگری عراق:

خطاب به فرزندان طبقه کارگر! تقدیم به همه کارگران انقلابی و مبارز! درود میفرستم به شما در روز اول مه؛ این روز جاودانه تاریخی؛ روزی  که تاثیر مستقیمی روی زندگی ما کارگران گذاشته است. همه جهان این روز را جشن میگیرند بجز کارگران در عراق بخاطر اشغال نظامی و سیاست های نادرست و فساد مالی و اداری حاکم دچار مصیبت بزرگی شده اند…..بعلاوه ما در عراق حکومتی را مسئول میدانیم که … بدترین نوع خدمات را ارائه میدهد. دنیا امروز این روز را جشن میگیرد که خود مقدمه پیروزهای  روزهای دیگر است. حکومت همه ی قوانین را زیر پا گذاشته. هم قانون اساسی و هم قانون کار مصوب سال 2015 را. بنابراین هیچ راهی برایمان باقی نمیماند جز مبارزه و ادامه مبارزه برای گرفتن حقوق طبقه کارگر و بازگرداندن حرمت و شان کارگران و شرایطی را فراهم کنیم که طبقه کارگر جایگاه حقیقی اش قبل از اشغال را بدست بیاورد.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …