محکومیت صدها پزشک به اتهام”قصور پزشکی”

بابک سلحشور» مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی قانونی درباره پرونده‌هایی که در کمیسیون پزشکی قانونی رسیدگی می‌شوند، گفته است:۳۸۰ پزشک زنان، ۴۰۴ جراح عمومی و ۲۴۲ جراح پلاستیک در پرونده‌های قصور پزشکی محکوم شده اند.

وی در ادامه گفته است پرونده‌های قصور تشکیل شده در نوبت اول در مجموع در کل کشور ۳ هزار و ۷۴۹ پرونده است که از این تعداد پرونده دو هزار و ۹۷ پرونده تبرئه شده‌اند و هزار و ۶۵۲ پرونده محکوم شده‌اند. همچنین هزار و ۶۸۸ پرونده به نوبت دوم رسیده است و ۴۸۴ پرونده در نوبت سوم و ۲۲۸ پرونده در نوبت چهارم رسیدگی شده است.

از مجموع ۱۶ هزار و ۵۳۶ پرونده کل پرونده‌های تشکیل شده، ۶ هزار و ۱۴۹ پرونده مربوط به پرونده‌های قصور پزشکی بوده که در نوبت‌های مختلف رسیدگی شده‌است، از این تعداد نیز ۳ هزار و ۲۷۶ پرونده در مجموع تبرئه شده‌اند، همچنین دو هزار و ۸۷۳ پرونده محکوم شده‌اند که در مقایسه با ۷ ماهه نخست سال ۹۸ که جمع کل پرونده‌های قصور ۵ هزار و ۴۹۲ پرونده بوده، حدود ۱۲ درصد رشد داشته‌ است.

در مجموع ۱۰ هزار و ۲۷ نفر در این ۶ هزار و ۱۴۹ پرونده درگیر بوده‌اند، هزار و سی نفر مربوط به پرونده‌های مرتبط با زنان و زایمان بوده‌است که از این تعداد ۶۵۰ نفر تبرئه و ۳۸۰ نفر نیز محکوم شده‌اند. همچنین از ۹۵۴ جراح عمومی که در این پرونده‌ها حضور داشتند، ۵۵۰ نفر تبرئه و ۴۰۴ نفر نیز محکوم شده‌اند.

از ایلنا

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی: ۲۱ زن بالای۶۰ سال سن و چهار زن مبارز بالای ۷۰ سال برای احقاق حقوق انسانی متحمل حبس‌اند.

‌در میان ۶۹ زن زندانی سیاسی ـ عقیدتی اوین، ۲۱ زن بالای ۶۰ سال سن …