مد اسلامی تجسم به بند کشیدن زنان گزارشی از آکسییون اعتراضی علیه نمایشگاه مد اسلامی در فرانکفورت

نمایشگاه مد اسلامی ابتدا چند ماه قبل در آمریکا  برگزار شد. این نمایش مسخره برای بار دوم روز چهارم  آپریل در قلب اروپا و در موزه هنرهای  کاربردی  در شهر فرانکفورت و با حمایت شرکتهای بزرگی چون نایک  و چند بانک برگزار شد. این نمایشگاه در حالی  برگزار شد که در کشورهای اسلام زده ای مثل ایران  سالهاست  زنان  علیه  پوشش اسلامی و حجاب اجباری مبارزه میکنند و  اسلام  و قوانین ضد زن جمهوری اسلامی را به لبه پرتگاه سقوط  کشانده اند.

پس از اینکه از طریق یکی از مدافعین حقوق زن و فعالین حقوق بشر بنام توران ناظمی از برگزاری نمایشگاه مطلع شدیم ما عده ای از فعالین سیاسی شهر با امضای “زنان مهاجر سکولار” فعالیتی را علیه برگزاری این نمایشگاه  شروع کردیم. اعلام کردیم که: ” در حالیکه زنان  در کشورهای اسلام زده ای چون ایران و افغانستان با تمام قوا علیه حجاب و قوانین اسلامی با جنگ و دندان مبارزه  میکنند، عده ای در قلب اروپا، در قرن 21  نمایشگاه مد اسلامی که تجسم به بند کشیدن زنان است را به نمایش میگذارند”.

چند نامه به  رسانه ها و همینطور به مسئولین نمایشگاه نوشته و برای آنها ارسال کردیم. همچنین اکسیونی چهار روزه ای را همزمان با شروع این نمایشگاه آغاز کردیم.  در مقابل درب وردی نمایشگاه با برپایی نمایشگاه آلترناتیو شامل عکسهای بزرگی از  مبارزه زنان علیه  چهل سال حکومت  ضد زن جمهوری اسلامی در ایران  و همینطور عکسهای بزرگی از دختران خیابان انقلاب محوطه ورودی نمایشگاه را  به صحنه مبارزه علیه به بند کشیدن زنان تبدیل کردیم.

اعتراض علیه نمایشگاه مد اسلامی بسرعت در رسانه ها ی بازتاب یافت و توجه جامعه را بخود جلب کرد. این مساله به یک موضوع بحث داغ سیاستمدارن و سرمایه گذران و سودجویان از یکسو و ما و مردمی که در کنار ما علیه سیاستهای دو گانه و ضد زن اسلامی ها هستند تبدیل شد. در طی چهار روزی که آکسیون درجریان بود هزاران نفر از نمایشگاه ما دیدن کردند. گفتگوها و بحثهای بسیاری درگرفت و  مصاحبه های متعددی با پرتیراژترین  روزنامه ها از جمله؛ فرانکفورتر روندشاو، فرانکفورتر آلگه ماینه، تویه پرسه  وتاتس انجام گرفت. این آکسیون با پشتبانی زنان و مردان بسیاری اعم از ایرانی و آلمانی مواجه شد و آنها به آکسیون ما پیوستند.

انترناسیونال 811

شهناز مرتب

 

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …