مردم مبارز کردستان! با مردم خشمگین و معترض آبادان همراه شویم- عبدل گلپریان

فروریختن ساختمان متروپل در آبادان مردم در سراسر جامعه را با موجی از خشم و نفرت علیه عاملان این فاجعه روبرو کرده است. ماموران آدمکش اسلامی در ادامه سرکوب صدای خشم و اعتراض مردم داغدار در آبادان و اعتراضات مردم شهرهای خوزستان، به روی آنان شلیک می کنند. باید در برابر حکومت شلیک موشک به هواپیمای مسافربری و حکومت کشتار آبان، حکومت کشتار قارنا و قلاتان، حکومت اعدام و فقر، حکومت فساد و دزدی و حکومت جهل و قرون وسطایی به میدان آمد. مردم داغدار و بستوه آمده از حکومت شلیک به شهروندان در اعتراض هستند. آنچه که روز دوشنبه دوم خرداد در آبادان رخ داد، فاجعه سینما رکس این شهر به فرمان تفاله های اسلامی در ۲۸ مرداد ۵۷ را به یادها آورد باید و باید کل جامعه را تکان دهد.

روی سخنم با مردم مبارز شهرهای کردستان است

مردم شریف و آزاده کردستان!

شما که از همان روزهای به قدرت رسیدن حکومت اسلامی با یک نه بزرگ و کوبنده در مقابل آن ایستادید و شما مردم مبارز کردستان که طی بیش از چهل سال گذشته کارنامه درخشانی از حرکتهای مبارزاتی علیه مفتخوران و جنایتکاران حاکم را در پیشینه خود دارید، در شرایط کنونی به نمایش گذاشتن اتحاد و همبستگی با مردم داغدیده آبادان امر و وظیفه انسانی و مبارزاتی همه ما است. این همبستگی و همسرنوشتی مبارزاتی قادر خواهد بود حکومت اسلامی را بیش از پیش به لبه پرتگاه سقوط نزدیک کند.

شما بارها با دست زدن به اعتصاب عمومی توانستید افکار عمومی را متوجه اتحاد و همبستگی مبارزاتی خود کنید. در همبستگی با مردم آبادان می توانیم و باید صدای اعتراض خود را رساتر کنیم. فعالین سیاسی، فعالین جنبش های اعتراضی، ورزشکاران مردمی، گروههای کوهنوردی و همه فعالین میتوانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند و در عین حال زمینه را برای اعتصاب عمومی علیه بیش از چهل سال جنایت، فقر، آدمکشی و علیه تباهی زندگی مردم فراهم کنند.

عبدل گلپریان

دبیر کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۸ مه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …