مرکز آمار رژیم،۸۱ هزار معاینه بر روی زنان قربانی همسر آزاری انجام شده

بر اساس گزارش مرکز آمار جمهوری اسلامی۸۱ هزار و ۶۲۴ معاینه جسمانی نزاع بر روی زنان مدعی همسر آزاری در سال ۹۸ انجام شده است که نسبت این معاینات به تعداد کل معاینات نزاع پزشکی قانونی با افزایش ۵ واحدی نسبت به سال ۹۷ به ۱۴ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

این آمار حکومتی از تعرض به زنان،اعمال انواع آزارهای جسمی و سرکوب و انواع اقسام برخوردهای ضد زن و ضد انسانی به زنان است که مرکز آمار رژیم منتشر کرده است. ابعاد زن آزاری و زن ستیزی در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی به مراتب بالاتر از اینهاست. قوانین ضد زن، ازدواج های زیر سن قانونی؛ ازدواج کودکان، تبعیضات قانونی و شرعی که جمهوری اسلامی بر سر زنان تحمیل کرده است و در اساس کل نظام جمهوری اسلامی با تمام قوانین و مقرراتش؛ دست متجاوزان به حقوق زنان؛ قتل های ناموسی، فرهنگ مردسالارانه، سرکوب؛ تحقیر و اعمال تبعیضات گوناگون و… را باز گذاشته است.

اینکه مرکز آمار حکومت به موضوع خشونت علیه زنان پرداخته نشان می دهد که ابعاد و دامنه جنایت و سرکوب در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی چقدر بالاست که این نهاد حکومتی هم ناچار شده شکسته و بسته و با لکنت زبان در این باره گزارش بدهد.اما واقعیت مهمتر پشت این گزارش این است که کل حکومت جمهوری اسلامی عامل و بانی مروج حشنونت، سرکوب و انواع بی حقوقی ها در حق به زنان است. حکومت یکی از ارکان اصلی اش قانونی کردن سرکوب و تعدی به حقوق زنان در همه عرصه های اجتماعی,سیاسی و اقتصادی است. و این را در قوانین اش تصویب و اجرا می کند.

اسلام سیاسی و حکومت تروریسم اسلامی حاکم بر ایران از بدو سر کار آمدنش سرکوب و انقیاد زنان، تحمیل سنبل های بربریت اسلامی؛ از حجاب اسلامی اجباری گرفته تا، ایجاد دهها محدودیت برای زنان، سنگسار، احکام اعدام برای زنام متهم به رابطه جنسی خارج از ازدواج؛ در یک کلام به کنج خانه راندشان را در دستور داشت.

روی دیگر واقعیت حاکم و تحمیل شده به جمهوری اسلامی، مبارزات و اعتراضات باشکوه زنان در چهار دهه گذشته برعلیه بربریت اسلامی و همه قوانین ارتجاعی و ضد زن می باشد. حکومت زیر فشار این اعتراضات قدم به قدم مجبور به عقب نشینی شده است. زنان در همه عرصه ها حضور دارند.جنبش رهایی زنان مصمم تر از هر زمانی تبدیل به یک جنبش اجتماعی قدرتمند برای رهایی زنان شده و نفس حکومت را گرفته است.زنان گورکنان حکومت جهل و بربریت اسلامی، طلایه داران آزادی و رهایی انسان از نکبت جمهوری اسلامی می باشند.

محمد شکوهی

١٦اردبهشت ١٤٠٠؛ ٥ می ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …