معصومه نعمتی مادر آتنا دائمی: با تمام وجود در کنار فرزندم خواهم بود.آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی مجددا به حبس محکوم شدند

اخیرا در دادگاه اسلامی حکومت آتنا دائمی فعال شناخته شده دفاع از حقوق کودک، حقوق زن و علیه اعدام و گلرخ ایرایی یکی از فعالین مدافع حقوق زنان و کسی که جرمش بلند کردن صدایش علیه سنگسار است، در پرونده دیگری هرکدام از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال و ۶ ماه حبس و از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال و ۱ ماه حبس محکوم شدند. علاوه بر این آنها همچنین به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم شده اند.

 

مجموع حکم صادره برای هرکدام از آنها  ۳ سال و ۷ ماه است که با توجه به قوانین جزایی  جمهوری اسلامی میزان قطعی حکم، دو سال و یکماه حبس خواهد بود. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این دو زندانی  در تاریخ ۲۸ خرداد در شعبه ۲۶ دادگاه اسلامی تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود.

 

در عکس العمل به این حکم معصومه نعمتی مادر آتنا دائمی با اعلام اینکه با تمام وجود در کنار فرزندم خواهم بود، میگوید: “بعد از چهار سال عذابهای پی در پی و شکنجه های متوالی در حالی که برای آزادی فرزندم روزشماری میکردم امروز با حکم سه سال و هفت ماه حبس تعزیری جدید مواجه شدم، یعنی چهار سال و هفت ماه دیگر باید دخترم در دستان ظالمانی باشد که قصد جان او را کردند، ظالمانی که هیچ بویی از انسانیت نبردن، بدون ارائه هیچ سند و مدرکی و با خصومت تمام حکم ظالمانه سه سال و هفت ماه حبس تعزیری را ابلاغ کردند، هرگز از آمرین و عاملین این ظلم نخواهم گذشت و هرگز فراموش نخواهم کرد و با تمام وجود تا پایان عمرم در کنار فرزندم خواهم بود و صدای او هر چه رساتر هستم.

 

دستگیری و محکومیت آتنا دائمی و گلرخ ایرایی نمونه دیگری از سیاست نفرت انگیز سرکوب و زندان توسط حکومت برای ارعاب جامعه است. اما همینگونه که تا کنون شاهد بوده ایم این فشارها و زندانها مانع گسترش مبارزه مردم علیه حکومت منحوس اسلامی نخواهد بود. فعالانه از آتنا دائمی و گلرخ ایرایی و اعتراضات معصومه نعمتی حمایت کنیم. آتنا و همه زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ تیر ٩٨، ٢٠ ژوئیه ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …