حزب کمونیست کارگری ایران:اطلاعیه خبری: اعتراضات کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان، کارگران راه و شهرسازی قزوین و کارگران شهرداری منجیل

 

تجمع اعتراضی کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان

روز ٢٩ تیر صدها نفر از کارگران بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت قراردادهای خود دست به تجمع زدند. کارگران بخش تعمیرات پالایشگاه زیر فشار سنگین و طاقت  فرسایی کار میکنند و با شنیدن تصمیماتی از جانب مدیریت که از نظر کارگران تفرقه افکنانه و تبعیض آمیز است و کارگران بخش تعمیرات را از سایر بخشها جدا میکند دست به اعتراض زدند. اعتراض آنان  به نوع قراردادهای موقت پیمانی است و خواستار برچیده شدن بساط پیمانکاران از پالایشگاه هستند.

در عین حال یک اعتراض این کارگران به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و در واقع سطح نازل حقوقهایشان است. به گفته کارگران یکسان سازی حقوق آنان با کارگران رسمی که بدنبال اعتراضات گسترده کارگران پیمانی در پتروشیمی ها و در نفت مصوب گردید، اعمال نشده است.  به گفته کارگران لایه‌لایه کردن نیروی کار پیمانکاری و استمرار تبعیض در مزد و مزایای مزدی آنها در اکثر بخش‌های پالایشگاه آبادان که زیر نظر حدود ۹۴ شرکت پیمانکاری مشغول کارند، سیاستی در جهت تشدید استثمار و شکاف انداختن در صفوف کارگران برای جلوگیری از اعتراض متحدانه علیه دستمزدهای چند بار زیر خط فقر است.

گفتنی است که ٤ پالایشگاه نفت اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز  نیز قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند . این خصوصی سازیها بخشی از سیاست چپاول حکومت و تلاشی برای زدن چوب حراج به واحدهای تولیدی و راهی برای بازگذاشتن دست سرمایه داران خصوصی برای تشدید اسثتمار، بیکار سازیها و تحمیل  شرایط برده وار کاری به کارگران است. انتشار این خبر موجب نگرانی کارگران از بیکارسازیهای بیشتر شده و  به زمزمه های اعتراض در میان آنان دامن زده است.

تجمع اعتراضی کارگران راه و شهرسازی قزوین

صبح روز ٢٩ تیر کارگران اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در اعتراض به نحوه پرداخت سنوات خود در مقابل استانداری تجمع کردند.

اعتراضات کارگران شهرداری منجیل از سر گرفته میشود

در حالی که قرار بود بخشی از مطالبات مزدی ۴۰ کارگر شهرداری منجیل روز بیست ‌و چهارم تیرماه  پرداخت شود، به‌رغم وعده‌های مسئولان این اتفاق نیفتاد. بنا بر خبر این کارگران در روز ٢٢ تیر در اعتراض به تعویق پرداخت بخشی از  دستمدزد ماههای  فروردین و اردیبهشت ماه و حقوق کامل خرداد ماه سال جاری مقابل ساختمان اداره کار رودبار تجمع داشتند. این کارگران بعلاوه عیدی و معوقات یکساله سنواتی سال ۹۷ خود را طلب دارند. زیر فشار اعتراض کارگران در روز ٢٢ تیر  سرپرست اداره کار با حضور در جمع کارگران و تماس تلفنی با معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رودبار به آنان وعده پرداخت معوقات مزدی شان را ظرف ٤٨ ساعته آینده را داده بود.  کارگران نیز با این وعده موقتا تجمع خود را خاتمه دادند و اعلام کردند که اگر این وعده ها عملی نشود اعتراضات خود را از سر خواهند کرد. اکنون کارگران در تدارک دور جدید اعتراضاتشان هستند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ تیر ٩٨، ٢٠ ژوئیه ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

پانزدهمین هفته متوالی اعتصاب غذا زندانیان در سه‌شنبه‌های نه‌ به اعدام

از اول اردیبهشت تاکنون حداقل ۸۰ زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های سراسر کشور اعدام …