منصوری باید بهمراه کل سیستم قضائی اسلامی به محاکمه کشیده شود

بدنبال دستگیری غلامرضا منصوری، قاضی فراری از ایران، در کشور رومانی و بوسیله پلیس اینترپل جمهوری اسلامی در تلاش برگرداندن او به ایران است. مدعی اند که میخواهند او را در ایران محاکمه کنند!
باید در برابر این تلاش ایستاد. نباید اجازه داد با این ترفند او را از مهلکه بدر ببرند. ما کمونیستها، ما فعالین کمپین دستگیری و محاکمه غلامرضا منصوری، ما ایرانیان مقیم خارج کشور، ما گزارشگران بدون مرز، ما مردم شریف و آزاده دنیا، اجازه نخواهیم داد.
“محاکمه” منصوری در ایران، حتی اگر تماما نمایشی برای حفظ آبرو نباشد، به حقایق مربوط به جنایات این شخص و اجرای عدالت هیچ ربطی ندارد. منصوری ها و شاهرودی ها و خلخالی ها و قاضی صلواتی ها و امثالهم نمایندگان و دست پروردگان سیستم قصائی ای هستند که سر تا پا ضد بشری و جنایتکارانه است. “محاکمه” یک قاضی جانی در ایران، در سیستم قضائی که چنین قضاتی را پرورده و بدست قاضی جنایتکاری شبیه خودش، به این میماند که محاکمه یک عضو مافیا را به خود سازمان مافیا بسپارند!
گزارشگران بدون مرز یکی از شاکیان منصوری هستند چون او سابقه سیاهی در محاکمه روزنامه نگاران و خبرنگاران و ژورنالیستها در ایران دارد. لیست بیست نفر از خبرنگاران قربانی این قاضی جنایتکار بوسیله گزارشگران بدون مرز اعلام شده است و بدرست خواهان آن هستند که وی به جرم جنایت علیه بشریت در اروپای واحد محاکمه بشود. بی شک این شخص شاکیان زیادی نیز در ایران دارد که باید قدم جلو بگذارند، علیه او اقامه دعا کنند، و خواهان محاکمه او به جرم جنایت علیه بشریت بشوند.
اما مساله از پرونده یک قاضی جنایتکار فراتر میرود. مساله کل سیستم قضائی اسلامی است. آنچه سیستم فضائی جمهوری اسلامی نامیده میشود در واقع ماشین کشتار و جنایت است. یک لحظه خصوصیات این سیستم را که بیش از چهل سال است در ایران میکشد و نابود میکند مرور کنید: فلسفه قضائی مبتنی بر قصاص و انتقامجوئی خانوادگی در جوامع بدوی ١٤٠٠ سال قبل، با قوانین وحشیانه و مفاهیم عصر برده داری نظیر ولی دم و دیه و پول خون و چشم در برابر چشم و غیره که بر مبنای مناسبات قبیله ای و خونخواهی عشیرتی بنا شده، و با کیفرهائی نظیر تعزیر و سنگسار و شلاق و پرتاب از بلندی و قطع دست و پا و کور کردن و چشم درآوردن که خود مصداق شنیع ترین نوع شکنجه است، با “جرم” هائی نظیر معاشرت و روابط آزادانه بین زن و مرد، همجنسگرائی، رویگردانی از اسلام و بیخدائی، و حتی موزیک و رقص و شادی، یعنی آنچه نه تنها جرم نیست بلکه جزو حقوق پایه ای هر انسانی است، و از سوی دیگر آزادی و قانونی بودن تجاوز به دختران خردسال بعنوان ازدواج شرعی، با روند دستگیری و بازجوئی و دادگاهها و محاکماتی که ذره ای از حقوق متهمین درآنها رعایت نمیشود، باضافه البته رشوه خواری و فساد نهادینه شده ای که سرتاپای این سیستم قضائی و کل حکومت اسلامی را فرا گرفته است. نفس قاضی بودن در چنین سیستمی جنایت علیه بشریت است. محاکمه منصوری و امثال او در دادگاههای بین المللی در واقع محاکمه کل سیستم قضائی جمهوری اسلامی است. محاکمه سیستمی که بر آپارتاید جنسی، زن ستیزی مفرط، تبعیض فاحش علیه منسوبین به مذاهب دیگر و ریختن خون بی خدایان و از دین برگشتگان بنا شده است.
منصوری بهمراه کل سیستم قضائی اسلامی باید در داگاههای بین المللی به محاکمه کشیده شود.
١٥ ژوئن ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

این کوه موش خواهد زائید – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …