مکرون وعده افزایش حداقل دستمزدها را داد

بی بی سی:امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به چند هفته اعتراضات خشونت‌آمیز در این کشور وعده داد حداقل دستمزدها را در فرانسه افزایش خواهد داد.

چهار آخر هفته است که فرانسه درگیر اعتراضات خشونت‌آمیز به افزایش مالیات سوخت، هزینه‌های زندگی و موارد دیگر است.

آقای مکرون در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم فرانسه گفت خشم معترضان “عمیق” و در بسیاری موارد مشروع است”.

به گفته او در سال ۲۰۱۹ حداقل دستمزدها در این کشور ماهانه ۱۰۰ یورو بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین وعده داد برنامه افزایش مالیات بازنشستگان کم‌درآمد لغو می‌شود و از کارفرماها موظف می‌شوند در پایان سال پاداشی معاف از مالیات به کارمندان خود بپردازند.

مکرون که تا به امروز نسبت به این اعتراضات واکنش چندانی نشان نداده بود گفت: بسیاری از مردم از شرایط زندگیشان ناراضی هستند و حس می‌کنند کسی صدایشان را نمی‌شنود.

او در این سخنرانی خطاب به مردم کشورش گفت: من سهم خود را در مسئولیت این مشکل می‌پذیرم. شاید من این حس را به شما داده‌ام که نگرانی‌ها و اولویت‌های دیگری دارم و می‌دانم که عده‌ای از شما از حرف‌های من ناراحت شده‌اید.

رئیس جمهوری فرانسه گفت یک “بیماری ۴۰ ساله” در کشور جریان دارد که باعث شده خدمات دولتی در روستاها و برخی محلات کاهش یابد و شرایط زندگی بدتر شود: “مردم زیادی هستند که جایگاهشان در جامعه به درستی شناخته نشده است. ما به شکل بزدلانه‌ای به این وضع خوکرده‌ایم و همه چیز حاکی از آن است که این عده را از یاد برده‌ایم.”

آقای مکرون پیشتر به دلیل اینکه از مشکلات مردم بی‌خبر است و از دشواری‌های مردم عادی اطلاعی ندارد مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اینرا هم بخوانید

نماینده مجلس رژیم از کرج:”با بی‌حجاب‌هایی که از جایی خط نمی‌گیرند مشکل نداریم”!

علیرضا عباسی، نماینده کرج می‌گوید در گفت‌وگو با رویداد۲۴؛با بی‌حجاب‌هایی که از جایی خط نمی‌گیرند …