مینا احدی: تصمیم سیاسی دادستانی آلمان، برای عدم پیگیری پرونده شاهرودی در آلمان

ژانویه سال ٢٠١٨ اخباری مبنی بر حضور قاضی مرگ در بیمارستان دکتر سمیعی پخش شد. کمپینی جهانی اعلام شد و خواست دستگیری شاهرودی در آلمان به اتهام قتل بیش از ٢٠٠٠ نفر و همچنین کودکان و همجنسگرایان در دوره مسئولیت او در دستگاه قضایی حکومت اسلامی مطرح شد. یک حرکت بین المللی گسترده با حضور هزاران نفر که اخبار این کمپین را تعقیب میکردند و حاضر بودند در این کمپین مشارکت کنند چرا که دستگیری و محاکمه یکی از سران حکومت اسلامی آرزوی قلبی میلیونها نفر در ایران است.
شکایات فراوانی از سوی ایرانیان در ایران و در خارج از کشور بدست ما رسید و این شکایات در اختیار دادستان کل قرار گرفت. همچنین نهادهایی و افراد دیگری شکایات خود را مستقیم برای دادستان فرستادند.
اکنون دادستان آلمان به بهانه اینکه نمیتوان شاهرودی را متهم به جنایت علیه بشریت کرد، پرونده را مختومه اعلام کرده و در عمل نشان داده است که حتی در آلمان و اروپا نیز دادگاهها کاملا سیاسی عمل میکنند و بسته به اوضاع سیاسی و در این مورد سیاست دولت آلمان ،اعلام جرم علیه شاهرودی و پیگیری پرونده او را به نفع دولت آلمان و روابط حسنه این دولت با جمهوری جنایت اسلامی نمیدانند.

فرائوکه کولر سخنگوی دادستان آلمان میگوید: یک حکم اعدام / که بر اساس نگرش و فهم ما نقض حقوق انسانی است، بر اساس قوانین بین المللی، الزاما و اتوماتیک یک جنایت علیه بشریت نیست.
برای اعلام جرم بر علیه یک نفر به اتهام جنایت علیه بشریت بسیار بیش از اینها باید جرم اتفاق افتاده باشد!!!، مثلا یک قاضی در صدد باشد سیستماتیک یک گروه از مردم را از بین ببرد و یا پاکسازی قومی اتفاق افتاده باشد. و ظاهرا آنها با بررسی شکایات نتوانسته اند اینرا اثبات کنند.

فولکر بک نماینده پیشین پارلمان آلمان و یکی از کسانی که پیگیر این پرونده بود ، این تصمیم دادستانی آلمان را نقد کرد و گفت این یک تصمیم شرم آور و یک بلیط رایگان برای مقامات حکومت اسلامی است . اگر دادستانی همچنان بر این نظر بماند قانون جزا به درد هیچ چیز نمیخورد، آنرا باید به سطل اشغال انداخت.
ما فعالین کمپین تعقیب و مجازات شاهرودی اعلام میکنیم که باید به این تصمیم دادستانی اعتراض کرد و کاری کرد که مقامات و جنایتکاران حکومت اسلامی در دادگاههای بین المللی محاکمه شوند. با هر درجه از پیشرفت مبارزات مردم در ایران و امکان سرنگونی حکومت اسلامی ، به احتمال زیاد دادگاههای بین المللی نیز تغییر سیاست داده و دیر نیست روزی که همین مقامات و دادستان آلمان اعلام کند که شاهرودی و مقامات حکومت اسلامی جنایتکاران علیه بشریت هستند، اعلام این کیفرخواست نیز در دستهای مردم مبارز ایران است! مردمی که با مبارزات گسترده خود تصویررا در دنیا عوض کردند، تصویر اینکه ایران کشوری اسلامی است و همه خواهان قوانین شریعه و دستگاه و حکومت اسلامی و خاتمی و روحانی و.. هستند. اکنون همه میدانند مردم ایران در صدد سرنگونی این حکومت هستند. من مطئنم با پیشرفت مبارزات درهای دادگاههای بیشتری به روی ما باز خواهد شد. پیش بسوی گسترش مبارزات علیه حکومت اسلامی پیش بسوی سرنگونی حکومت اسلامی ایران

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …