ناامیدی فرمانده رجز خوان- یاشار سهندی

حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی : اگر آنها (مردم) باز به صحنه بیایند. آماده‌ایم ظرف چهار تا پنج روز اوضاع را تحت کنترل خود در بیاوریم.

جناب فرمانده بهتر است راه دیگری برای دلداری دادن به خود و نیروهای تحت امرش که روحیه خود را روزبروز بیشتر میبازند، پیدا کند.

نیروهای سرکوبگر که زبانی جز باتوم و اسلحه نمی شناسند بالاخره شاهدند این بار، مانند سالهای گذشته نیست که مردم با کشتار و بازداشت و شکنجه وحشیانه عقب بنشینند. این نیروها از نزدیک شاهدند که کسی نرفته که دوباره به صحنه برگردد. این گونه سخن گفتن بیش از هر چیز نشانه ترس خود فرمانده از عاقبت خویش است.

نیروها سرکوبگر( از هر نوعی از آن)، آمادگی ذهنی این را ندارند که در یک جنگ و گریز خیابانی طولانی در خیابان بمانند. برای همین سریع تحلیل میروند. هیبت مسلح آنها، دیگر کسی را نمی ترساند. دارند تجربه میکنند که مرد و زن، چگونه بی پروا به مصاف شان میروند.  

هر چه نیروی مردم متحدتر میشود به همان درجه تزلزل در صف نیروهای سرکوبگر بیشتر میشود. رجز خوانی فرمانده نه تنها کمکی به حالشان نمیکند بلکه بعد از چهار و پنج روز که وعده فرمانده متحقق نمی شود، شاید کار دست فرمانده یاوه گو بدهند!

توصیه به نیروهای سرکوبگر این است: به فکر آینده خود باشند. فرماندهان رجزخوان از پیش بار و بندیلشان را بسته اند. به وقتش، شما را رها خواهند کرد؛ و بدانند دیگر “مامور و معذور” نداریم. مورد اخیر را سالهاست مردم یادآور شده اند.

اینرا هم بخوانید

اول مه فرصتی برای ابراز چپ اجتماعی- یاشار سهندی

میثاقی در شش بند از سوی هشت تشکل کارگران، بازنشستگان، دادخواهان، پرستاران و زنان به …