نامه تکان دهنده کارکنان روزنامه بیلد در آلمان به روحانی: امیدواریم در ایران آزاد آینده، شما را یک قاضی بی حجاب زن محاکمه کند در دادگاهی که بر سر در آن اسم ریحانه جباری حک شده است!

ترجمه نامه تکان دهنده کارکنان روزنامه بیلد به روحانی، در اعتراض به ارسال نامه تبریک اشتاین مایر
“روزنامه بیلد
سردبیر هیئت تحریه روزنامه بیلد
صندوق پستی ۶۱۴۳
کد پستی: برلین ۴۳۸۳۱


خدمت: آقای حسن روحانی
رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران
روزنامه بیلد، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلابتان، چه چیزی برای شما آرزو می کند؟


ما کارکنان هیئت تحریریه روزنامه بیلد، و همچنین به نیابت از سوی خوانندگان خود، به مناسبت سالگرد جشن ملی چهل سالگی جمهوری اسلامی، برای شما هیچ آرزوی شادباش و تبریکات قلبی و صمیمانه ای نداریم. و به جای آن، آرزو داریم شما هر چه زودتر شاهد ایران آزادی باشید که در آن انسانها از حق انتخابی دمکراتیک و آزاد بهره مند باشند. ما آرزومی کنیم: که شما ببینید و شاهد باشید چگونه زوج های همجنسگرا، دست در دست هم، در خیابانهای تهران قدم می زنند. که شکنجه گاه اوین، یعنی جایی که در حال حاضر زندانیان سیاسی و گروگانهای بین المللی محبوس هستند، بنای یادبودی شود که در آن انسانها از اعمال جنایتکارانه حکومت ظالمانه شما درس بگیرند.
که سلمان رشدی بتواند در دانشگاههای شما ادبیات تدریس کند.


ما آرزو می کنیم:
که زنان و مردان ایران بتوانند باهم، آزاد و بدون ترس، در کافه های خیابانی بنشینند و به سلامتی هم شرآب شیراز بنوشند و شما دیگر نتوانید علیه آنها اقدامی کنید.
که سگ ها بتوانند با صاحبان خود از خانه بیرون روند، یعنی آنچه در حکومت شما ممنوع است.
که زنان ایرانی بتوانند در استادیوم آزادی تیم ملی خود را تشویق کنند و خبرنگاران زن و مرد درباره آنها گزارش (تهیه)کنند.


ما آرزو می کنیم:
که جهانگردان ایرانی بتوانند با پروازهای مستقیم از تهران به تل آویو، به اسرائیل پرواز و در آبهای سواحل دریای مدیترانه شنا کنند یا در اورشلیم به زیارت مسجد الاقصی بروند.
که توریست های اسرائیلی در سواحل دریای مازندران در زیر آفتاب استراحت و بتوانند در کنیساهای قدیمی شهرهای تهران و اصفهان نیایش کنند.


ما آرزو می کنیم:
که به هنگام طلوع خورشید در تهران، اشعار و موسیقی های کفرآمیز شاهین نجفی از رادیو پخش شوند.
که در آنجا چشم اندازی بدون دود و گرد وغبار وجود داشته باشد. یعنی زمانی رسیده باشد که فعالان محیط زیست ایران دیگر در زندانهای شما و در انتظار احکام اعدام خود نباشند، بلکه آزاد باشند و بتوانند برای بهبود محیط زیستی تلاش کنند که رژیم شما مسئول ویرانی و خرابی های آن است.


و سرانجام آرزو می کنیم که شما، همراه با تحقق این آرزوها، در برابر یک قاضی زن، بدون حجاب اجباری، موظف به پاسخگویی برای جنایاتی شوید که انجام داده اید. در دادگاهی که ساختمانش به نام ریحانه جباری نامگذاری شده باشد، همان زن جوانی که به جرم دفاع از خود در برابر متجاوزاش از سوی دستگاه قضایی جنایتکار شما محکوم به اعدام شد.”

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …