نبرد علیه اعدام

نبرد علیه اعدام – حسن صالحی

جمهوری اسلامی برای ماندنش به اعدام ها و آدمکشی های بیشتر روی آورده است و مردم ایران جواب این رژیم جنایتکار را با تلاش برای نجات شمار هر چه بیشتری از محکومین به اعدام می دهند. شب گذشته، شامگاه ۲۴ اردیبهشت، وقتی خبر آمد که حکومت اسلامی قصد دارد سعید یعقوبی، مجید کاظمی و صالح میرهاشمی سه جوان معترض اصفهانی را اعدام کند، مردم به سوی زندان دستگرد در اصفهان روانه شدند و با این اقدام باعث شدند که این سه جوان اعدام نشوند. مردم با شعارهای “این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه” و “مرگ بر خامنه ای” جنایتکاران را به مصاف طلبیدند و نگذاشتند نقشه شوم حکومت برای اعدام محکومین به اعدام اجرایی شود.

در چند هفته گذشته اعدامها در ایران افزایش داشته است. رژیم اسلامی که جوابی برای خواستهای به حق مردم ندارد و با گسترش بی حجابی از زنان شکست سختی خورده است و با هر روز گسترش اعتراضات کارگری، معلمان و بازنشستگان موقعیت خود در قبال انقلاب مردم را متزلزل تر می بیند، به اعدامهای بیشتر برای نجات خود برخاسته است. اعدامها با هدف و انگیزه سیاسی یعنی مرعوب کردن مردم صورت می گیرد ولی روزی نیست که مردم در اعتراض نباشند و به صورت این حکومت تف نیندازند. در باره افزایش اعدامها نیز مقابله ای وسیع و گسترده ای در جامعه شکل گرفته است. در شبکه های اجتماعی و به ابتکار گروهی از خانواده های دادخواه جواب اعدامها را با هشتگ #همه_باهم_هستیم دادند و این همه گیر شد. اخیرا نیز جمعی از فعالین و حامیان انقلاب زن زندگی آزادی و جنبش زنان بیانیه ای در محکومیت اعدامها در ایران منتشر کرده اند که از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بخشی از این بیانه آمده است:

“ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن اعتراض به اعدام، با خواست فوری توقف اعدام ها و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و فعالین دربند، و آزادی بازداشت شدگان انقلاب جاری، اعلام می داریم که #همه_باهم_هستیم و انقلاب زن زندگی آزادی متوقف نمی شود.”

دادن چنین بیانه هایی از جانب بخشهای مختلف مردم عزم و اراده جمعی ما برای متوقف کردن ماشین آدم کشی رژیم اسلامی را به نمایش می گذارد. با صدور چنین بیانیه هایی و تداوم اعتراض و مبارزه و برپایی تجمعاتی نظیر آنچه که شب گذشته در دستگرد اصفهان اتفاق افتاد، حکومت اسلامی پیام محکمی از ما دریافت می کند. در مقابل اعدام ها نه فقط مرعوب نمی شویم بلکه #همه_باهم_هستیم تا رژیم اعدام را به زیر بکشیم.

به نقل از نشریه روزانه ژورنال

#اعدام_قتل_عمد_دولتی_است

#نه_به_اعدام

#خانه_اصفهان

#صالح_میرهاشمی

#سعید_یعقوبی

#مجید_کاظمی

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …