نتایج نظر سنجی خبرگزاری حکومتی: نزدیک به نیمی از تهرانی‌ها اصلا روزه نمی‌گیرند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به خبرگزاری حکومتی ایسنا گزارش داده نزدیک به نیمی از تهرانی‌ها اصلا روزه نمی‌گیرند. این خبرگزاری نظرسنجی در باره روزه گیری مردم تهران  انجام  داده نتیجه این نظر سنجی این شده است.

*در این نظر سنجی نزدیک به نیمی از شرکت‌کنندگان (۴۷،۴ درصد) اذعان داشته‌اند که اصلا روزه نمی‌گیرند.

* ۳۷،۷ درصد گفته‌اند که در تمام روزها یا اکثر روزها روزه می‌گیرند. 

*بنا بر این نظرسنجی ۱۳،۸ درصد نیز در برخی از روزها اقدام به گرفتن روزه کرده‌اند.

* یک درصد از شرکت‌کنندگان نیز از دادن پاسخی در ارتباط با این پرسش خودداری کرده‌اند.

این سایت حکومتی علت روز نگرفتن شهروندان را اینطوری  توجیه کرده است: بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی “ابتلا به بیماری” را دلیل نگرفتن روزه ذکر کرده‌اند!

روزه گیری اجباری، به اجرا گذاشتن اقدامات ضد انسانی به اتهام روزه خواری در ملاء عام؛ شلاق و جریمه و …از جمله  تلاش حکومت برای تحمیل قوانین  ضد انسانی اسلامی و شریعه، بویژه در ماه رمضان، سیاست همشگی حکومت بوده است. در این میان در طول بیش از چهار دهه گذشته مقاومت و مبارزه مردم برعلیه تصویب و به اجرا گذاشتن  و مقررات اسلامی یک وجه مهم رویارویی مردم با  حکومت بوده  و حکومت نزدیک به ٣٠ نهاد و ارگان برای تحمیل قوانین اسلامی بر گرده مردم راه انداخته است

 قوانین تحمیل حجاب اجباری؛ سنگسار که الان رژیم عملا از آن عقب نشسته؛ قوانین و مقرررات محدودیت برای کار و فعالیت زنان در ایران، در کنار دهها تبصره و قانون ضد زن و ضد کودک  اعدام و زندان و دهها قانون و تبصره ضد انسانی و..؛ قوانین وشعارهای هویتی جمهوری اسلامی بوده که از بد وسرکار آمدنش در صدد تحمیل اینها بر گرده مردم و وتقلا برای  “اسلامیزه کردن جامعه” بوده است. تمامی این تقلاها و تلاش های حکومت در اسلامیزه کردن جامعه به اعتراف خود سران و مقامات حکومت در عمل شکست خورده است.

نظر سنجی اخیر این خبرگزاری حکومتی هم در نوع خود اعتراف دیگری است به عدم اعتقاد و پایبند نبودن مردم به قوانین اجباری اسلامی از جمله روزه گرفتن می باشد. ابعاد و دامنه بی اعتنایی به قوانین اسلام و حکومت ، از جمله روزه داری وروزه گیری به مراتب بسیار بیشتر از نظرسنجی های حکومتی می باشد.اسلام و اسلام سیاسی با تمام شعائر؛ سنبلها؛ با تمام ضدیتش با آزادی و حقوق شهروندی؛ با تمام توان و ظرفیت ارتجاعی و ضد زن و ضدکودک بودنش و.. زیر ضرب مبارزه و مقاومت مردم ایران  دارد خورد میشود و از بین می رود.

در جامعه ایران جنبش عظیم ضد مذهبی، روشنگری و مبارزه برای رهایی از شر جهل و خرافه مذهب شکل گرفته و حکومت و ارزش های ضد انسانی اش را به مصاف طلبیده است. مبارزه مردم ایران برای رهایی از شر جمهوری اسلامی و به زیر کشیدن رژیم ضد زن و ضد انسان توسط انقلاب آتی مردم، نوید بخش رهایی کل مردم منطقه خاورمیانه، از شر جهل و خرافه  مذهب و دین، نوید رهایی و آزادی و برابری برای صدها میلیون انسان در این منطقه از جهان خواهد بود.

ایران جامعه ای اسلامی نیست. جمهوری اسلامی وصله ای ناجور بر پیکر این جامعه است. جمهوری اسلامی باید گورش را گم بکند.

محمد شکوهی

١٩ مه ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …