نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

نسان نودینیان

اعتصاب کارگران خدمات شهرداری بوکان در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق

صبح روزیکشنبه ٢٣مهر،کارگران خدمات شهرداری بوکان در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق هایشان دست به اعتصاب زدند و همین اقدام سبب تلنبار شدن زباله ها بر روی هم در معابر و کوچه پس کوچه های این شهر شد.

مردم شهر بوکان! از اعتصاب کارگران خدمات شهرداری بوکان تا تحقق مطالبه اعتصاب، پرداخت حقوق های پرداخت نشده، حمایت کنید.

 

تجمع اعتراضی خانواده های کولبران در سنندج

٢٢ مهرماه جمعی از اعضای خانواده دو کولبری که در ماههای گذشته توسط نیروهای رژیم در مرز بانه کشته شدند، دست به تجمع اعتراضی زدند.

معترضان با تجمع در دادسرای نظامی رژیم در شهر سنندج خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملات قتل این کولبران شدند. تجمع کنندگان با بیان اینکه کولبران کشته شده هیچگونه بار قاچاقی حمل نمی کرده اند، خواستار پایان دادن به کشتار کولبران شدند. قابل ذکر است، کشته شدن دو کولبر در مرز بانه موجب واکنش و اعتراضات گسترده در این شهر و دیگر شهرهای کردستان شد.

در  شهرهای بانه، سنندج، کرمانشاه، مهاباد ومریوان اعتراضات خیابانی گسترده ای در حمایت از کولبران و محکومیت کشتار دو کولبر در بانه برگزار شد. مردم شهرهای کردستان با برپایی تجمعات توده ای علیه سیاستهای حکومت اسلامی صف بندی کردند.

از خانواده های کولبران کشته شده در بانه حمایت کنیم. تجمعات اعتراضی آنها را همراهی و از خواستهایشان حمایت کنیم!

 

تجمع اعتراضی دستفروشان خیابان نوبهار کرمانشاه در برابر شورای شهر

صبح روز سه شنبه ١٨مهر ٩٦، جمعی از دست فروشان خیابان نوبهار در برابر ساختمان شورای شهر کرمانشاه.به دلیل فشارهای وارده از سوی اجرائیات شهرداری که مانع کسب و کار این افراد شده بود؛ تجمع کردند. دستفروشان با ارائه کتبی درخواست شان، خواهان لغو محدودیت و فشار بر کسب و کار و تنها منبع درآمدشان شدند. تجمع کنندگان در راستای رسیدن به خواستهایشان، ساعت شش بعدازظهر این روز تجمع دیگری مقابل ساختمان اصلی شهرداری واقع در میدان شهناز برگزار می کنند.

 

جان باختن یک کارگر ساختمانی در روانسر بر اثر سقوط از ارتفاع

صبح روز٢٣مهر،یک کارگر ساختمانی حین کار در مسکن مهر کارگری هواشناسی روانسرواقع دراستان کرمانشاه بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخت.

سخنگوی اورژانس روانسر اظهار کرد: این کارگر ساختمانی که در ارتفاع بر روی داربست مشغول کار بود در حین کار از طبقه پنجم واحد مسکونی سقوط کرد، پرسنل اورژانس پس از دریافت اطلاعاتی در ارتباط با این حادثه به محل اعزام شدند ولی به دلیل آسیب جدی که به سر کارگر حادثه دیده وارد شده بود، وی در دم جان باخت.

 

عتراض کارگران پالایشگاه کرمانشاه

نوزدهم مهر ماه – صرفه جویی در هزینه ها وهمچنین افت تولید در پالایشگاه کرمانشاه نگرانی کارگران نسبت به اجرای برنامه تعدیل نیروی انسانی [اخراج کارگران] توسط کارفرمای این واحد را تشدید کرده است.پالایشگاه کرمانشاه بر اساس ابلاغیه اصل ٤٤ به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

غارت زحمت کولبران توسط دلال ها و تجارعمده فروش

هجدهم مهر ماه – بیش از ٤٠ هزار کولبر[ کارگران و جوانان بیکار] در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه هر روز از سر ناچاری و با قبول خطرات جدی و در شرایط بد آب ‌وهوایی بارهایی بسیار سنگین را از مبادی صادراتی عراق به داخل کشور حمل می‌کنن. دلالان به‌خاطر تسلط شان بر قوانین یا ارتباط خوبی که با دستگاه‌های مسئول دارند مجوز واردات را دریافت می‌کنند و بدون اینکه متقبل زحمتی شوند‌ میلیاردها تومان درآمد حاصل از این تجارت را به جیب می‌زنند.

 

قرارداد رسمی خواسته کتابداران کتابخانه های کرمانشاه

شانزدهم مهر ماه- جمعی از کتابداران شاغل در کتابخانه عمومی شهری و روستایی استان کرمانشاه خواستار عدالت شغلی٬ قرارداد رسمی و دریافت مزد عادلانه شدند.٧٩ باب کتابخانه عمومی تحت نهاد کتابخانه های عمومی در استان کرمانشاه٬ شامل ٦٠ باب کتابخانه عمومی شهری،١٦ باب روستایی و سه باب کتابخانه روستایی سیار در شهرستانهای قصرشیرین، سنقر و جوانرود فعال است که کتابخانه سیار شهرستان جوانرود بدلیل مشکلات مالی غیر فعال است.

 

شش قربانی مین طی یک هفتە

صبح روز دوشنبە ٢٤ مهرماه، بر اثر انفجار مین در قصر شیرین رانندە یک دستگا بولدزر با هویت ”بیژن قربانی“ از ناحیە، پا، سر و صورت دچار جراحت شدە و بە مراکز درمانی منتقل شد.

از سوی دیگر، در شهر دهلران ایلام نیز انفجار مین، منجر بە موج گرفتگی راننده، یک دستگاه بیل مکانیکی شدە است. تاکنون هویت این رانندە برای رسانەهای خبری احراز نشدە است.

طی هفتە گذشتە بر اثر انفجار مین در شهرهای ثلاث باباجانی، سقز، سردشت، قصرشیرین و دهلران یک شهروند جانش را از دست دادە و ٥ شهروند دیگر نیز زخمی شدەاند.

ایسکرا ۹۰۶

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …