نگرانی۲۱ سازمان‌ کمک‌رسانی از تصمیمِ تعلیق کمک به آژانس فلسطینی‌ها

 ۲۱ سازمان کمک‌رسانی بین‌المللی در واکنش به این اقدام کشورهای غربی در حمایت از اسرائیل در بیانیه خود که روز دوشنبه، ۹ بهمن‌ماه، منتشر شد تأکید کرده‌اند که دو میلیون غیرنظامی که بیش از نیمی از آنها کودک هستند در غزه به کمک‌ها نیاز دارد. این سازمانهادر بیانیه‌ای ضمن ابراز «نگرانی و خشم» از تصمیم به تعلیق تأمین بودجه انروا هشدار دادند که در صورت عدم تأمین این بودجه، کل فعالیت بشردوستانه در غزه متوقف خواهد شد.

در بیانیه سازمان‌های آکسفام و «سِیو دِ چیلدرن» [نجات کودکان] و ۱۹ آژانس دیگر آمده است: «ما از تصمیم نابخردانه چند کشور برای قطع کمک‌رسانی حیاتی به کل یک جمعیت شگفت‌زده‌ایم، چند کشوری که خود خواستار افزایش کمک‌رسانی به غزه شده بودند….»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، روز یک‌شنبه، هشتم بهمن، در مورد عواقب کاهش بودجه اونروا در پی تصمیم دولت‌ها به قطع کمک به این آژانس هشدار داده بود.او همچنین قرار است روز سه‌شنبه با نمایندگان چند کشور اصلی تأمین‌کننده بودجه اونروا دیدار کند.

لازم به توضیح است شماری از کارمندان اونروا، آژانس ویژه سازمان ملل برای کاریابی و امداد به فلسطینی‌ها، به کمک و مداخله در حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل متهم شده‌اند.آمریکا، کانادا، استرالیا و همچنین اتحادیه اروپا گروه افراطی حماس را که در ۱۷ سال گذشته حاکمیت باریکه غزه را در دست داشته، به عنوان گروه تروریستی معرفی کرده‌اند. برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پارلمان کانادا طرح قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با اتفاق آرا طرح قرار دادن سپاه پاسداران …