نیروهای رژیم اسد با حمایت روسیه ‘وارد کوبانی شدند’

مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه و شبکه المیادین می‌گویند نیروهای ارتش سوریه با همراهی نیروهای روسیه وارد شهر کوبانی، در شمال سوریه شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داده است که نیروهای سوری وارد کوبانی شده‌اند.

کمی پیش‌تر گزارش ورود نیروهای سوری به شهر رقه منتشر شد.

استان رقه سوریه در زمان اوج قدرت گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) یکی از پایگاه‌های اصلی این گروه بود. شهر کوبانی هم یکی از صحنه‌های اصلی جنگ میان نیروهای کرد و نیروهای داعش بود. نیروهای کرد در آن مقطع حمایت آمریکا را داشتند.

به دنبال عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و حمله ترکیه و شبه‌نظامیان سوری متحد آن به این مناطق، نیروهای وفادار به دولت مرکزی سوریه وارد مناطقی شده‌اند که سال‌ها تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی با محوریت کردها، بود.

تصاویری منتشر شده که کاروانی از خودروهای نظامی با پرچم سوریه را حال ورود به کوبانی نشان می‌دهد. در ویدئوهای منتشرشده از ورود نیروهای سوری به شهر کوبانی همچنین افرادی با پرچم‌‌های نیروهای کرد و عکس عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) دیده می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه گفت پ‌ک‌ک “احتمالا در تهدید تروریستی بدتر از داعش” است.دولت ترکیه این گروه را “تروریستی” می‌داند و می‌گوید یگان‌های مدافع خلق، که در سوریه فعالند، به پ‌ک‌ک وابسته هستند.قرار است روز پنجشنبه مایک پنس، معاون آقای ترامپ، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

اعتراض بازاریان بندرعباس به افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

وب‌سایت صبح ساحل گزارش داده بازاریان بندرعباس در اعتراض به افزایش نرخ مالیات برا ارزش …