در اعتراض به تهاجم نظامی دولت ترکیه به کردستان سوریه و علیه جنایات جنگی علیه مردم کردستان سوریه

عملیات نظامی دولت ترکیه در کردستان سوریه هر روز ار مردم بی دفاع و همچنین نیروهای موسوم به “سوریه دمکراتیک” قربانی می گیرد. تا کنون دهها غیر نظامی جان خود را از دست داده اند عده زیادی زخمی و دهها هزار نفر از ساکنین مناطق شمال سوریه  آواره و بی خانمان شده اند. علیرغم نام مسخره ای که بر این تهاجم ضدانسانی گذاشته شده است، یعنی ” چشمه صلح”،  این عملیات هیچگونه ربطی به صلح ندارد و یک لشکرکشی تمام عیار علیه انسانیت است.

در جریان این تهاجم ضد انسانی، نیروهای اسلامی و سلفی که ارتش ترکیه را همراهمی می کنند دستکم ۹ غیرنظامی، از جمله هورین خلف، دبیرکل حزب “سوریه آینده” و راننده خودرو وی را اعدام صحراییکرده اند. بنا به گزارشات منتشر شده خلف ۳۵ ساله به دست گروه‌های مزدور تحت حمایت ترکیه از خودرو بیرون کشیده شد و اعدام شد. در عین حال دو ویدئو از اعدام غیرنظامیان به دست نیروهای تحت حمایت ترکیه منتشر شده است. در یکی از این ویدئوها، نیروهای وابسته به دولت ترکیه به یک مرد اسیر با دستان ازپشت‌بسته از فاصله نزدیک و “الله‌اکبر” گویان شلیک می‌کنند. همچنین یکی از نیروهای سوریه دمکراتیک که به اسارت نیروهای تحت حمایت ترکیه در آمده بود همراه با دو غیرنظامی اسیر پس از دستگیری بلافاصله اعدام شدند.

این جنایات نیروهای دولت ترکیه یادآور جنایات جمهوری اسلامی در کردستان ایران است که پس از روی کار دست به حمله نظامی گسترده ای به کردستان زد و مرتکب جنایات زیادی علیه مردم شد.  همه ما عکس ها و تصاویر صحنه های جوخه های اعدام در کردستان را به یاد داریم که چگونه حتی زخمی ها و کسانی که بر روی برانکارد قرار داشتند به رگبار گلوله بسته شدند و توسط نیروهای داعشی جمهوری اسلامی بی رحمانه به قتل رسیدند.

کمیته بین المللی علیه اعدام،این اعمال جنایتکارنه را مصداق جنایت جنگی می داند و از جامعه بین المللی می خواهد که علیه دولت ترکیه از خود واکنش جدی و قاطع نشان دهند. تهاجم نظامی دولت ترکیه به کردستان سوریه فورا باید متوقف شود و کشتار و آورارگی مردم بی دفاع خاتمه یابد. کمیته بین المللی علیه اعدام خود را متعلق به صف جهانی پرشوری می داند که این روزها به خیابانها آمده اند تا دولت ترکیه را مجبور به توقف این جنگ ناعادلانه و ضد انسانی کنند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۴ مهر۱۳۹۸- ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

امام جمعه تهران:”به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد، اما در برابر ناهنجاری ایستاده‌ایم”!

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران:به زور کسی …