جمهوری اسلامی و سیاستهایش عامل اصلی گسترش کرونا است

برخی مقامات حکومتی در روزهای اخیر هشدار داده اند که با آغاز پائیز ممکن است مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا روزانه تا ٦٠٠ نفر افزایش یابد. همزمان وزارت بهداشت حکومت تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌های بیمارستانی سراسر کشور را بیش از ۳۵ هزار نفر اعلام کرده است. ٢٥ استان در وضعیت قرمز بوده و بقیه استانها در مرز هشدار کرونایی قرار دارند. فعلا از آمار حکومتی بگذریم که خودشان هم باور ندارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت حکومت روزانه بطور متوسط بیش از ١٥٠ نفر جانشان را از دست میدهند و بالای ۲۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا میشوند و حدود ١٠٠٠ هزار نفر در بیمارستانها بستری می میشوند. ظرفیت پذیرش بیمارستانها در خیلی از شهرهای بزرگ تمام شده است و بیمارانی را که حتی علائم حاد بیماری کرونا را دارند به خانه فرستاده و توصیه “قرنطینه هفتگی” می کنند. آمار حکومتی مرگ و میر کرونا را حکومت بالای ٢٤ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده است. اوضاع از این بسیار وخیم تر است و حتی خود حکومتیان هم به آمارهای دولتی اعتمادی ندارند.

بیمارستانها با کمبود تخت مواجه هستند. کمبود امکانات درمانی در همه بخش های بهداشت و سلامت روز بروز بیشتر دیده میشود. هزاران پرستار بیکار را حاضر نیستند سر کار بیاورند چون هزینه دارد. کادر درمانی فرسوده و با کمترین امکانات در این بخش مجبور به کار می باشند. حکومت شیوع کرونا را با بی تفاوتی و با توجیهات بی شرمانه اش رسما تبدیل به یک بحران بزرگ اجتماعی کرده است. برگزاری مراسمهای محرم و بازگشایی مدارس در کنار بی مسئولیتی کامل رژیم برای فراهم آوردن امکانات مقابله با این بیماری از دلایل افزایش تلفات کرونا در کشور است.

باید حکومت را مجبور کرد که امکانات درمانی و دسترسی برای درمان و بهداشت را برای مردم تامین کند. باید به حکومت فشار آورد که کمبود صدها هزار کادر درمانی را با استخدام نیروی لازم تامین کند تا فشار بر پرستاران و کادر درمانی کاهش یابد. معیشت مردمی که درآمدشان را از دست داده اند یا درآمد کافی ندارند باید توسط مفتخوران حاکم تامین شود. در شرایطی که کوچکترین امکاناتی در مدارس وجود ندارد باید مدارس را تعطیل کرد. خانواده ها باید مواظب جان فرزندانشان باشند و از فرستادن آنها به مدرسه خودداری کنند، و ستادهای همیاری را باید در شهرهای مختلف ایجاد کرد. همبستگی ها را باید گسترش داد و روابط مبارزاتی را تحکیم کرد.

محمد شکوهی

اول مهر ١٣٩٩، ٢٢سپتامبر ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …