خانواده های دادخواه!‌ زندانیان سیاسی! زندانیان سایر زندان ها!

صحنه های تکان دهنده ای از شکنجه زندانیان که اخیرا با هک کردن دوربین های زندان اوین منتشر شده است، به فضای تازه ای از اعتراض علیه رفتار جنایتکارانه حکومت در زندان های کشور دامن زده است. رفتار زندانبانان با تعدادی از زندانیان در این ویدیوها تنها نوک کوه عظیمی از شکنجه است که در طول حاکمیت جمهوری اسلامی بویژه علیه زندانیان سیاسی بکار رفته است. با اینهمه نفس اینکه بطور علنی صحنه های شکنجه زندانیان با ویدیوهای غیر قابل انکاری در اختیار عموم قرار گرفته، انعکاس وسیعی پیدا کرده و رسوایی دیگری برای حکومت به بار آورده است.

مقامات حکومت به مخمصه افتاده اند، برخی از مقامات تکذیب میکنند و این ویدیوها را ساختگی و توطئه دولت اسرائیل میدانند، اما مقامات دیگری مجبور به اعتراف شده و خواهان پیگیری “تخلفات” شده اند. گویی تا کنون خبر نداشته اند، گویی از مجلسیان تا مقامات دولت و قوه قضاییه خود سازمانده شکنجه و پرورش شکنجه گران و تصویب قوانین قصاص و تعزیر و شلاق و شکنجه نبوده اند! گویی خود کهریزک ها و لاجوردی ها و سعید مرتضوی ها را برای سرکوب و شکنجه و اعدام زندانیان سازمان نداده اند! اینها حتی وکلای زندانیان را نیز در طول سالهای گذشته دستگیر کرده و به زندان انداخته اند. ویدیوهایی منتشره در عین حال بازگوکننده کل سیستم قضائی بشدت ظالمانه و ضد انسانی حکومت و بازجویی ها و محاکمات زندانیان است و مهر باطل آشکاری بر کل محکومیت ها میزند.

در چنین شرایطی سازمان عفو بین الملل خواهان بازدید نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر از زندان های ایران شده و تعدادی از زندانیان سیاسی، اطلاع رسانی از شکنجه هایی که متحمل شده اند را شروع کرده اند. وقت آن است که کلیه زندانیان سیاسی، خانواده های آنها، خانواده های دهها هزار عزیزی که در طول حاکمیت جمهوری اسلامی بیرحمانه شکنجه شده و اعدام شده اند، و خانواده های دهها هزار زندانی دیگر که با اتهامات مختلف به زندان افتاده و در طول بازجویی و در دوران زندان مورد انواع و اقسام شکنجه و بدرفتاری و تحقیر و توهین و اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند، موج وسیعی از افشاگری و اعتراض را به راه اندازند و هزاران صفحه کیفرخواست علیه حکومت و سیستم قضایی حکومت، علیه زندانبانان و شکنجه گران و علیه شرایط اسفنبار زندان ها صادر کنند. تک تک شکنجه گران و زندانبانانی که در زندان های مختلف کشور زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار داده اند باید با اسم و رسم به جامعه معرفی شوند.

مردم آزاده!

فضای مناسبی بوجود آمده که دنیا را بر سر جمهوری اسلامی خراب کنیم. بر حق آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده و اعتراض و اعتصاب، و حقوق بین المللی و انسانی همه زندانیان و دستگیر شدگان تاکید کنیم و خواهان آزادی کلیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیانی که به دلایل پوچ و واهی به زندان افتاده اند شویم، اعلام کنیم که کلیه محاکمات و محکومیت ها با استناد به همین ویدیوها و هزاران شاهد زنده ای که در زندان ها و بیرون زندان ها هستند، اعتباری ندارند و باید باطل شوند. اعلام کنیم که باید کلیه شکنجه گران و مقامات قضایی و دادستان ها و قضات جنایتکاری که در پروسه ای از شکنجه و ضرب و شتم و شنیع ترین بیحرمتی ها از زندانیان اعتراف گرفته، کیفرخواست برای آنها صادر کرده و حکم برای آنها صادر کرده اند، معرفی و محاکمه شوند. دول غربی و نهادهای بین المللی را وادار کنیم که جمهوری اسلامی را بایکوت کنند، دولت رییسی را به رسمیت نشناسند و جمهوری اسلامی را برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی تحت فشار قرار دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ شهریور ۱۴۰۰، ۳۱ آگوست ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

امام جمعه تهران:”به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد، اما در برابر ناهنجاری ایستاده‌ایم”!

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران:به زور کسی …