وقاحت وبی شرمی جمهوری اسلامی حد و مرزی نمی شناسد.در حاشیه گزارش حکومتی از فاجعه سیل

در سیلاب فروردین‌ ١٣٩٨، ۲۰۰شهر،۱۳۰۰روستا در۲۵ استان تخریب شد.

محمود نیلی احمد آبادی رئیس هیأت ویژه گزارش سیلاب گفته است: سیلاب فروردین ماه امسال ۲۰۰شهر و ۱۳۰۰ روستا از ۲۵ استان تخریب شد که به طور کلی ۸۰نفر جان باختند و به ۱۵۰ مدرسه خسارت وارد شده بود.
بعد از گذشت بیش از هفت ماه از فاجعه سیل ، حکومت در نظر دارد گزارش نهایی خسارات و تلفات سیل را تهیه نماید.زهی از این همه بی شرمی و وقاحت!
سیل ویرانگری که از اواخر اسفند ٩٧شروع و تا آواخر فرودین ٩٨ادامه داشت، دهها نفر کشته داد.به هزاران روستا و صدها شهر خسارات وارد کرد و میلیون ها نفر در ٢٥استان درگیر این فاجعه بودند. به اعتراف خود حکومت بیش از ١٢میلیون نفر درگیر سیل و فجایع ناشی از آن بودند.
جمهوری اسلامی فقط وعده کمک داد. و در عمل زیر فشار اعتراض و خواست و مبارزه مردم ناچار شد کمک هایی به مردم بکند. مردم ایران یادشان نرفته که چظور حکومت جلوی کمک های مردمی را می گرفت. یادشان نرفته که چطور دار و دسته های بسیج و سپاه کمک های مردمی را مصادره کرده و به اسم حکومت بعدها آن هم زیر فشار مردم مجبور شدند به مردم بدهند.
اما درا ین میان هوشیاری و همبستگی و نوع دوستی مردم در سراسر کشور در حمایت از سیل زدگان توانست جلوی فاجعه بزرگ انسانی را بگیرد.میلیونها نفر هنوز بعد از گذشت چندن ماه از این فاجعه درگیر مصائب و مشکلات ناشی از آن می باشند. در حالیکه مردم هنوز با کمبود امکانات زیستی و.. مواجه می باشند، حکومت با وقاحت تمام بساط مضحکه اربعین راه انداخته و در غرب و جنوب کشور، جاهایی که سیل بیشترین ویرانی ها را به بار آورد، مشغول راه اندازی این مضحکه با امکانات حکومتی و تامین ملزومات اعزام دار و دسته های وباندهایش به عراق می باشد. درست در همان مناطقی که مردم خانه ندارند، امکانات بهداشتی ندارند، خبری از ساخت مدرسه و… نیست، حکومت با وقاحت و بی شرمی تمام؛ بیمارستان سیار دایر کرده؛ هلیکوپترهای حکومت مشغول جابجایی تجهیزات می باشند، چند فرودگاه موقت دایر کرده، هزاران دستگاه اتوبوس برای نقل و انتقال “زائرانش” راهی مناطفه کرده است و..
برای همه این مضحکه حکومتی همه چیز هست وبه اندازه کافی هم هست.
اما درر وزهایی که مردم درگیر سیل و ویرانی های ناشی از آن بودند، اینها بی شرمانه گفتند هلیکوپترها نمی توانند پرواز بکنند، به دلیل تخریب جادها و بخشا فرودگاهها امکان کمک رسانی نیست، که مردم صبر بکنند و….
اگر کمک های مردمی و همبستگی سراسری کل مردم کشور نبود، ابعاد فاجعه بیشتر میشد. مردم در این ماجرا حکومت را دور زدند خودشان مستقیا وارد صحنه شدند.
هنوز میلیونها نفر درگیر مصائب سیل و عوارض بعدی آن می باشند. خبری از وعده ساخت مسکن و وام مسکن نیست. دهها هزار نفر بیکار شده اند و خبری از پرداخت بیمه بیکاری وعده داده شده نیست.دهها کمبود همچنان مردم را آزار میدهد.
جمهوری اسلامی حکومت دزدان، آدمکشان و قاچاقچیان و غارتگران اسلامی سرمایه داران وحشی در ایران می باشد. حکومت را برای تسریع روند بازسازی و فراهم آوردن امکانات زیستی ورفاهی هنوز هم باید زیر ضرب فشار و اعتراض و مبارزه گرفت. تنها زور اعتراض و مبارزه و فشار مردم است که می شود خواستها و مطالبات برحق مردم را به حکومت تحمیل بکند.پرداخت خسارت و تامین مسکن وتامین امکانات بهداشتی و… فوری ترین خواستها می باشد. برای تحمیل این خواستهای فوری به حکومت باید دست به اعتراض زد. راه دیگری متصور نیست. سرنگون باد جمهوری اسلامی

محمد شکوهی

24 مهر 1398، 16 اکتبر 2019

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …