اقبال مرادی فعال علیه اعدام در کردستان عراق ترور شد

روز سه شنبه ٢۶ تیرماه ٩٧ اقبال مرادی در شهر پنجوین در کردستان عراق مورد حمله تروریست ها قرار گرفت و جانش را از دست داد. اقبال مرادی فعال سیاسی و پدر زانیار مرادی و عموی لقمان مرادی است که سالها است در زندان زیر حکم اعدام به سر میبرند. اقبال مرادی بدلیل فعالیت گسترده اش علیه اعدام به چهره شناخته شده ای در کردستان ایران و عراق تبدیل شده بود. انگشت اتهام متوجه جمهوری جنایتکار اسلامی است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری این جنایت را شدیدا محکوم میکند و به همسر اقبال، به زانیار و لقمان مرادی، به مردم کردستان و فعالین علیه اعدام صمیمانه تسلیت میگوید.

در چند سال گذشته جمهوری اسلامی و تروریست هایش آزادانه در کردستان عراق و تحت حاکمیت احزاب مرتجع حاکم که دست جمهوری اسلامی را در این منطقه باز گذاشته اند، میچرخند و جنایت میکنند. این احزاب بدلیل دیپلماسی خونین خود در هر جنایتی توسط جمهوری اسلامی در این منطقه شریکند و باید به مردم جوابگو باشند. ده سال قبل نیز اقبال مرادی در کردستان عراق مورد حمله تروریست ها قرار گرفت و مجروح شد.

ما، مردم و احزاب سیاسی آزادیخواه در کردستان عراق را فرا میخوانیم که احزاب حاکم بر کردستانعراق را به دلیل امکانات و تسهیلاتی که در اختیار جنایتکاران جمهوری اسلامی گذاشته اند، تحت فشار قرار دهند و فشار بیاورند که جمهوری اسلامی و مزدورانش از کردستان عراق اخراج شوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ تیر ١٣٩٧، ١٨ ژوئیه ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل