کمیته بین المللی علیه اعدام:در محکومیت ترور فعال سیاسی اقبال مرادی

اقبال مرادی پدر زانیار مرادی و عموی لقمان مرادی زندانیان سیاسی محکوم به اعدام مورد سوءقصد تروریستی قرار گرفته و متاسفانه جان خود را از دست داده است. بنا به اخبار منتشر شده وی در پنجوین در کردستان عراق ربوده شد و پس از ساعاتی پیکر بی‌جان وی در رودخانه این شهر یافت شد.

به گفته شاهدان عینی آثار کشف شده بر پیکر بی‌جان اقبال مرادی گواه آن است که او با شلیک هفت گلوله به قتل رسیده است.

اقبال مرادی پدر زندانی سیاسی محکوم به اعدام زانیار مرادی و عموی لقمان مرادی زندانی سیاسی دیگر محکوم به اعدام و یکی ار فعالین سیاسی سرشناس علیه جمهوری اسلامی بود. به دلیل فعالیتهایش برای آزادی زانیار و لقمان او به یکی از چهره شناخته شده علیه اعدام تبدیل شده بود.

اقبال مرادی پیش از این در سال ١٣٨٧ در حوالی پنجوین هدف حمله تروریستی قرار گرفت و پس از زخمی شدن و انتقال به موقع به بیمارستان از مرگ نجات یافت.

کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده و نزدیکان اقبال مرادی، این ترور جنایتکارانه را به شدت محکوم می کند.

پیش از این عوامل جمهوری اسلامی در این منطقه دو مبارز دیگر را به قتل رسانده بودند که از سوی دادگاهی در سلیمانیه محکوم شناخته شدند. همه شواهد حاکی از آن است که جمهوری اسلامی متهم اصلی ترور و قتل اقبال مرادی است.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۷ تیرما ۱۳۹۷- ۱۷جولای ۲۰۱۸

 

 

 

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …