حزب کمونیست کارگری: اسماعیل عبدی باید فورا آزاد شود!‌

اسماعیل عبدی چهره سرشناس فعالین معلمان از آبان سال گذشته در زندان به سر میبرد و به شش سال زندان محکوم شده است. جرم عبدی دفاع از مطالبات بحق معلمان و کارگران و تلاش برای متشکل کردن معلمان است. عبدی در بیانیه ای اعلام کرده است که از روز دهم اردیبهشت، سالروز بیانیه مشترک او و جعفر عظیم زاده، در همبستگی با معلمان و کارگران و در اعتراض به صدور احکام امنیتی برای فعالین تشکل های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح خروج روند پیگیری پرونده او از حالت امنیتی به عادی از تاریخ دهم اردیبهشت دست به اعتصاب غذا خواهد زد. با گسترش مبارزه برای آزادی اسماعیل عبدی کاری کنیم که او مجبور به اعتصاب غذا نشود.

در بیانیه ای که اسماعیل عبدی به این مناسبت منتشر کرده به “حقوق‌های نجومی مدیران، دزدی های بی‌سابقه از صندوق ذخیره فرهنگیان، بی‌انضباطی‌های مالی گسترده در تعاونی‌های مصرف فرهنگیان، تبعیض در استخدام‌ها، عدم تخصیص حقوق و دستمزدِ شایسته، بی‌توجهی به معیشت و منزلت بازنشستگان و مشکلات معلمان حق‌التدریس، پیمانی، پیش‌دبستانی و نیروهای آزاد، رشد بی سابقه کودکان بازمانده از تحصیل و افزایش تعدادِ کودکان کار، پایین آمدن سن فحشا، پایین آمدن سنِ اعتیاد و کشیده شدن آن به مدارس، توزیع نامتوازن امکانات، نابرابری در حقوق دانش آموزان با ایجاد مدارس خاص، پولی سازی آموزش و پرورش، فرسودگی ابنیه مدارس به‌ویژه در حاشیه شهرها و مناطق مرزی، ایدئولوژی‌زدگی محتوای کتب درسی، امنیتی کردن فضای آموزش و پرورش، عدم اجرای کامل نظام هماهنگ پرداخت و…”، اشاره کرده و از جمله سوال کرده است:

– آیا اعتراض به دزدی و غارت اموال عمومی به‌ویژه صندوق ذخیره فرهنگیان جرم است؟

– آیا پیاده‌روی معلمان در پارک، برهم ‌زننده امنیت ملی است؟

– آیا عضویت در تشکل صنفی و برگزاری تجمع جرم است؟

و سوال ما این است که چه کسی مجرم است؟ اسماعیل عبدی و تعداد قابل توجهی از کارگران و معلمان و دیگر فعالین اجتماعی که برای تحقق خواست های انسانی و عادلانه شان دست به مبارزه زده اند یا حکومت و مقامات و سیاست قضایی و سایر ارگانهایی که برای این فعالین پرونده میسازند و آنها را به زندان می اندازند؟

اسماعیل عبدی و سایر فعالین سیاسی و اجتماعی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. ما همه معلمان اعم از شاغل و بازنشسته، کلیه کارگران و تشکل های کارگری و کلیه تشکل ها و نهادهای پیشرو و آزادیخواه در ایران و کلیه سازمان های کارگری و سازمان های مدافع حقوق انسان در سطح جهان را فرامیخوانیم با کارزاری گسترده، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اسماعیل عبدی و کلیه زندانیان سیاسی و فعالین کارگری و اجتماعی شوند. کلیه پرونده هایی که علیه فعالین کارگری و معلمان و سایر فعالین اجتماعی ایجاد شده و از جمله پرونده دهها فعال اعتصاب در بافق و چادرملو و سایر مراکز کارگری باید بدور ریخته شود و آزادی تشکل و اعتصاب و آزادی بیان و عقیده به رسمیت شناخته شود. در آستانه روز جهانی کارگر مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، علیه امنیتی کردن اعتراضات و دفاع از حق تشکل را گسترش دهیم.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۴ آوریل ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل